• Patricia Maria

csn och praktikplats

nästa år måste jag till praktik plats. Problem är att jag har scn bidrag och lön. Vad händer under de 4 veckor som jag praktisera då? och enligt studieplan jag måste under dessa veckor studerar en annan kurs heltid också.

kan jag flytta framme den här kursen så jag kan "jobba i lugn och ro" ,och då behöver jag inte vara oroligt eftersom jag är 3 barnsmamma+ heltidstudie+ 35 timm i veckanpraktik?

jag är inte superwoman? hur skall jag klara det?

• Svar på tråden csn och praktikplats
  • Anova

Är det på högskolenivå? Ingår praktiken i skolans verksamhet och är på heltid så ska du väl ändå ha fullt studiemedel under praktiken?

• Patricia Maria

jag läser till undersköterska, distans. I alla fall  skolan i Stokholm vill att vi studerande måste göras praktik på nåt boende eller så.
    Jag kontaktade med en ungdomboende som har mental problem.  Hoppas jag kan klara det.

• Anova

Är praktiken på heltid så ser jag inte varför du skulle behöva läsa något mer ämne.

Men du, jag är säker på att du klarar det om du måste läsa dubbelt i en månad. Man klarar mer än man tror.

Hälsningar från en som pluggat två heltidskurser på universitet, jobbat 50% och varit anhörigvårdare... samtidigt!

• Janni8

Fast praktiken ingår väl i ditt usk programm? Varför ska du då behöva läsa ytterligare en kurs? Din prakikkurs är ju en kurs som CSN godkänner.

Svar på tråden csn och praktikplats