Hotell i Stockholm city
och då menar jag så nära city som det är möjligt men inte så kostsamt, finns det något sådant som ni kan tipsa mig om?
och då menar jag så nära city som det är möjligt men inte så kostsamt, finns det något sådant som ni kan tipsa mig om?
Tipsar gärna om Rica Hotels på Hötorget. Dom har två hotell där och det på Kungsgatan rekommenderar jag varmt!
Ja där tror jag att jag bott förut.. det är absolut ett alternativ!
Scandic Sergel Plaza - vid sergels torg
Scandic Continental - mitt emot centralsttionen
Hotell Terminus - mitt emot centralstationen
Nordic Light och Nordic Sea - ett stenkast från centralstationen
First Hotel Amaranten - på kungsholmen, vid tunnelbanehållplatsen "rådhuset"
Mitt absoluta favorit hotell är Hilton Stockholm Slussen, ett riktigt pang ställe dock kostar det väl runt 1100 kr per natt, men det kan det vara värt för en grym utsikt över stockholm och en frukostbuffe som slår det mesta. Jag brukar alltid ta hjälp av tex stockholmshotell.nu som jämför priser på hotell för att man ska hitta en bra erbjudande.
Om du har medmerakort så kan du kolla www.hotellpremie.com där brukar finnas bra priser på hotell i centrala Sthlm. Sist bodde jag 3 nätter på Rica Slöjdgatan (vid Hötorget) för 1600 kr! Jättebra.
Jag söker oftast via http://www.booking.com/ . Man kan ju sortera på pris och sedan se om man hittar något prisvärt med bra betyg. Så har jag gjort och det har fungerat bra.
Senast bodde jag på Connect Hotel på Kungsholmen.
Eller om det gäller 2 nätter och man har MedMerakort så kan man ju alltid se om de har något Cityalternativ när man tänkt åka. Det har inte funnits när vi sökt men senast vi gjorde det var Kristihimmelsfärd förra året så det var kanske inte så konstigt.