• Halkatla

Finns det rönnbär hos er?

Här finns knappt ett enda bär!

Ni som har minnet med er, hur var det med rönnbären ifjol, när det kom så sanslöst mycket snö? Här hade vi massvis med rönnbär då. Lite nyfiken bara, eftersom den gamla bondepraktikan lär ska förutspå någon koppling mellan mängden rönnbär och den kommande vinterns snömängd.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det rönnbär hos er?
  • VirrigaVerna

Det var mycket rönnbär ett tag men fåglarna har knaprat i sig det nu.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • mulan

Förra året hade vi kopiösa mängder med rönnbär. Jag trodde att grenarna skulle knäckas. Sa då att nu blir det nog en vargavinter och det blev det verkligen.

I år är det väldigt lite rönnbär på vårt träd, men har sett mer på andra träd, dock inte i den mängden som det var förra året

.?*¨*? VECKA 30 ?*¨*?.
  • Ova

Vi har i stort sett inga rönnbär i trakten.

• Tecken

Ingen aning, jag har inte brytt mig om att kolla. Får väl mig en titt nästa gång jag passerar en rönnbärsbuske

• Halkatla
    Tecken skrev 2010-10-24 18:43:59 följande:
    Ingen aning, jag har inte brytt mig om att kolla. Får väl mig en titt nästa gång jag passerar en rönnbärsbuske
    Du menar en rönn. Rönnbär växer inte på buskar! Men tack för visat intresse!Skrattande
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • PVeraB

har rönnen mkt bär blir det lite snö. Den vill inte bära dubbelbörda. Däremot mkt bär kall vinter.

• Halkatla
    PVeraB skrev 2010-10-24 21:44:33 följande:
    har rönnen mkt bär blir det lite snö. Den vill inte bära dubbelbörda. Däremot mkt bär kall vinter.
    Stämde inte ifjol. Men å andra sidan finns det välen gräns för hur vidskeplig även jag får vara...Oskyldig
  • Tecken
    Halkatla skrev 2010-10-24 21:43:22 följande:
    Du menar en rönn. Rönnbär växer inte på buskar! Men tack för visat intresse!Skrattande
    Orangea små bär? När jag Googlar så får rönnbärsbuske 712 träffar, och rönnbärsträd ca 1.000 träffar. Jag vet precis vad jag menar och jag har alltid kallat det för rönnbärsbuske
  • Halkatla
    Tecken skrev 2010-10-25 00:18:19 följande:
    Orangea små bär? När jag Googlar så får rönnbärsbuske 712 träffar, och rönnbärsträd ca 1.000 träffar. Jag vet precis vad jag menar och jag har alltid kallat det för rönnbärsbuske
    Och rönn - som trädet heter - ger ungefär 201 000 träffar. Men kalla det vad du vill.
  • skogstjejen19

Vi hade grymt med rönnbär förra året, träden var helt röda och på vissa ställen gick grenarna av.
    I år, inte ett bär.  Jag har inte sett ett ända rönnbär

Svar på tråden Finns det rönnbär hos er?