• Fru och mor

Primolut Nor för att få igång mensen

Ni som fått Primolut Nor för att få igång mensen, har det funkat som det ska?

Jag tog ur min hormonspiral i slutet av mars och har inte blött en endaste droppe efter det.
    Inte för att jag saknar blödandet,
    men ägglossning är ju trots allt en förutsättning för att det ska kunna bli något barn i magen...

• Svar på tråden Primolut Nor för att få igång mensen
  • laetus et liber

Hej!

Då är vi i samma situatuion!
    Tog sista sprutan i augusti 2009, hade sprutan i tre år lite drygt och blödde aldrig. Fick tillbaka blödningar i juli i år och blödde hela tiden. Ingen ägglossning utan bara kroppens försök att stöta ut allt som byggts upp trodde läkaren.

Har nu börjat primolut nor. Var inne på min tredje vecka med blödningar när jag tog första tabletten och de försvann direkt. Tog 20 tabletter (2 per dag i 10 dagar) och fick mens igår, 4 dagar efter sista tabletten. Ska börja ny kur dag 14 (räknat från igår) och fortsätter det så här kanske man i alla fall kan hoppas på en 28-dagars cykel?

Vore otroligt skönt!

Tyvärr kan jag inte dela med mig av hur det gått ännu eftersom jag är mitt i det men deta kan kanske vara skönt att dela sina funderingar med någon.

• Puchiko

Jag fick primolut nor, en kur i augusti och började direkt med det efter att ha varit utan mens i 9 månader. Fick mensen på dag 3 efter avslutad behandling precis som den skulle. Hade mens i 6-7 dagar och nu har jag tydligen en cykel på 51 dagar när den kom igen. Men den kom iaf, blandade känslor men skönt att den kom eftersom då vet jag att jag funkar som jag ska men nu behöver den inte komma mer

viktkamp.webblogg.se - min kamp för ett gryn ♥
  • Fru och mor

Mensen kom på 3:e dagen efter avslutad behandling.

Hoppas kroppen tänker fortsätta fungera som den ska hädanefter...

• mammsen

HEj! Hur har det gått för er? Jag börjar min första kur imorgon för att få regelbunden mens så vi kan få en liten skatt =)

Nyfiken på hur det funkade för er andra =)

• Fru och mor

Fick ju en blödning efter kuren, som jag skrivit här ovan.

Men sedan hände ingenting igen.

Så jag beställde Klomifen på nätet och åt en enkelkur av det.

Fick Glad på äl-testet 7/1 så nu hoppas jag på ett lika positivt gravtest snart....

Tycker mig ha "känningar" i livmodern,
    men det kan lika gärna vara tarmarna som jävlas. Min kropp gillar ju tydligen att göra det...

• mammsen

Ah, spännande! Då måste jag få veta hur det går ;)

Klomifen? vad är det bra för och vart kan man beställa det?

• Fru och mor

Klomifen är det verksamma ämnet i Pergotime, som är ett ägglossningsstimulerande preparat.

Det var det jag ville ha när jag var till läkaren, men han gav mig alltså Primolut Nor istället.
    Han tycket jag skulle prova det och avvakta.

Men jag blev less på att vänta, så jag beställde från goldpharma.com och fick grekiska tabletter istället...

Svar på tråden Primolut Nor för att få igång mensen