• Daniel1981

Om manlig onani.

Kanske har detta tagits upp tidigare...

Varför ser kvinnor manlig onani som något dåligt och ibland äckligt?

Vi är ett par  med tre barn.
    Vi har ett väl fungerat sexliv och hjälper varandra till orgasm 3-4 gånger i veckan.
    Både för honom och för henne.

Vi ser det här med att runka ( för honom) eller smeka (henne), till orgasm som något som utvecklar vårat sexliv till något bättre.
    Att man på egen hand lär känna sin kropp och vad man tycker är skönt är väl inget dåligt?
    Att man kan göra det skönt för sig och "lätta på trycket" när andan faller på måste väl få vara någon form av livskvalité?
    Sen om det ibland är på jobbet, i soffan eller i sängen kan ibland göra det extra spännande och skönt.
    Framförallt mannen kan ibland träna på att kanske hålla tillbaka sin sats.
    Att smeka sig på jobbet för att sedan åka hem och älska med sin fru.'

Det enda "kravet" vi har är att vi berättar för varandra när vi har gjort det, och det kan ju bli lite eggande för den andra...

Alltså: Att en man onanerar trots att han har ett förhållande kan var utvecklande för honom och göra sexlivet bättre.

Bara en litet inlägg....

• Svar på tråden Om manlig onani.
  • Anonym (Missan)

Manlig onani (och även kvinnlig) är ursexigt och vackert. Har svårt att förstå mina medsystrar som är av annan åsikt.

Och ni verkar dessutom ha ett fantastiskt sexliv. Fortsätt med det.

• Alexandra84

Jag tror det handlar mycket om säkerhet. Om ens partner hellre tar hand om sig själv på morgonen, än be om sex, så betyder det att man inte duger.. ungefär nåt sånt.

Jag personligen är av en annan åsikt. Jag tycker det är sunt att man vill, kan och vågar ta hand om sig själv. Som du sa TS, dels så lär man känna sin kropp och det vinner båda på.
    Sen är det förbaskat upphetsande att få ett sms eller mms av den andra när det sker

Ända gången jag skulle reagera är om jag bett om sex flera gånger och han säger nej, sen kommer jag på honom att dra en handtralla... Då börjar man ju undra. Nu har detta aldrig hänt, men om!

Svar på tråden Om manlig onani.