• Sooofia

Fotobok (pekpok) för småbarn

Jag skulle så gärna vilja göra en ordentlig fotobok till sonens kusiner. Bilder av familjen och olika situationer, med lite söt "tycker-om-dig text" till.
    Tex. myphotobook.se har ju fotoböcker i lagom storlek, 24 sidor för runt 150 :-. Känns lagom.
    MEN småbarnen (runt ett år) skulle ju riva sönder dessa inom 5 minuer!

Vet ni något företag som man kan beställa ifrån, som använer kartongblad? Alltså lite mer som en ordentlig pekbok??

Vore kanon!!!!

• Svar på tråden Fotobok (pekpok) för småbarn
  • LillaJag76

Ta egna kort, skriv ut och laminera dessa. Gör hål och sätt i nyckeringar. Håller hur bra som helst.
    Vi har sådana på förskolan till de yngsta barnen...

• Hampusbok

nej tyvärr... men Solentro har böcker (häften) på 8 sidor för 49 kr och 50% rabatt om man gör mer än en bok - då kanske det e ok om de inte håller i flera år?!

Lycka till!

• Sooofia
    LillaJag76 skrev 2010-10-24 18:48:26 följande:
    Ta egna kort, skriv ut och laminera dessa. Gör hål och sätt i nyckeringar. Håller hur bra som helst.
    Vi har sådana på förskolan till de yngsta barnen...
    Tack för ide´n! Den låter jätte bra! Hittar vi inte ett "riktigt tryckt" alternativ, så snor jag kanske tanken! :)
  • Sooofia
    Hampusbok skrev 2010-10-26 10:47:55 följande:
    nej tyvärr... men Solentro har böcker (häften) på 8 sidor för 49 kr och 50% rabatt om man gör mer än en bok - då kanske det e ok om de inte håller i flera år?!

Lycka till!
    Billigt!
    Vet du ngt om kvaliten/tjockleken på sidorna? Min erfarenhet säger att det skiljer sig endel från olika företag. Är Solentros sidor allt för lätta att riva sönder, eller är de slittåliga (även om de inte är "kartong-slittåliga", förståss)?

Jag gillar att man kan välja sin egen designe, med passande tema!

Tack för tippset!!
  • marsmarsmåne

hur laminerar man om man gör sidorna själv? går det att lämna in någonstanns?

• Emsi B

Jag har nyligen gjort en pekbok hos lookibooki.se och kan varmt rekomendera dom. Det är bra kvalitet på trycket och de är tryckta på styv kartong med laminering så de tål lite dreggel också : ) 

• Carla

Har också gjort en Lookibooki - blev superbra! Min yngsta älskar den! Har också gett bort presentkit i doppresent vilket blev enormt uppskattat. 

Ska shoppa upp mig på ett gäng till alla minimänniskor i släkten i julklapp. 

Svar på tråden Fotobok (pekpok) för småbarn