svägerska
Hej! Min svägerska ringer till min man i princip varje dag (nästan varje morgon) och ibland flera gånger om vad jag tycker, skitsaker. Jag tycker hon stör honom eftersom hon ringer på arbetstid och han har ett rätt stressigt jobb vilket medför att han blir mer stressad när hon ringer och tar upp hans tid.. Han har svårt att säga "ifrån" till henne och är istället bara tyst och låter det vara fast jag vet att han tycker det är jobbigt. Min man tar stort ansvar för henne och är ofta hennes"terapeut" när hon har det jobbigt och ställer upp på olika sätt för att hjälpa henne. Tror han är rädd för att hon ska göra sig själv illa.
Hon vill helst bara umgås med sin bror ( ej mig eller vår son) och frågar honom då och då om de ska göra olika saker ihop. Till saken hör att vi har en funktionshindrad son som behöver ständig tillsyn och jag upplever det jobbigt när hon frågor bara min man om de ska umgås och lämnar oss utanför.
Jag tog upp detta med henne att hon kanske inte ska ringa varje dag utan ta det lite lugnare och då blir hon bara ledsen och förbannad på mig och att hon minsann har rätt till sin bror och nu ska hon aldrig mer komma och hälsa på oss. Till saken hör att deras båda föräldrar är döda sen lång tid tillbaka och vi är i 50 årsåldern alla tre. Det blev lite jobbigt för min man, men jag kände att jag måste ventilera detta med henne. Tycker hon tar väldigt stor plats i vårt liv.
Är jag upprörd i onödan?