• heter

    Kan "plastrotting" möbler stå ute i vinter?

    Kan utemöbler som är gjorda i sån där plastrotting stå ute under vintern eller förstörs de och blir fula då? Tänkte ha en presenning över förstås men klarar de kylan?

  • Svar på tråden Kan "plastrotting" möbler stå ute i vinter?
  • Nyfiken gul

    bör precis som övriga utemöbler tas in vintertid. Kylan gör dom oerhört spröda  och dom kan till sist spricka och gå sönder.

    vi hade våra plastmöbler ute på altan förra sommaren men dom förlorade sin "fjong" och ben efter ben small av under sommaren här så ny är våra nya möbler i tryggt förvar inomhus.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • heter
    Nyfiken gul skrev 2010-10-24 18:00:15 följande:

    bör precis som övriga utemöbler tas in vintertid. Kylan gör dom oerhört spröda  och dom kan till sist spricka och gå sönder.

    vi hade våra plastmöbler ute på altan förra sommaren men dom förlorade sin "fjong" och ben efter ben small av under sommaren här så ny är våra nya möbler i tryggt förvar inomhus.


    Fel svar. Jag har ingen plats inomhus att förvara dem på i vinter.
  • Houdini

    Jag frågade om det när vi tittade på såna möbler i våras, och de sa att de inte var några problem.

    Vi har inte heller någon plats att förvara möbler innomhus på vintern, fast det ssa vi inte Flört

  • heter
    Houdini skrev 2010-10-24 19:54:00 följande:
    Jag frågade om det när vi tittade på såna möbler i våras, och de sa att de inte var några problem.

    Vi har inte heller någon plats att förvara möbler innomhus på vintern, fast det ssa vi inte Flört
    Smart att inte säga det innan.

    Nu står möblerna ute och är täckta med en presenning så jag hoppas att de håller.
  • sukiojag

    Jag hade mina ute hela vintern förra året, dock på balkong, vet inte om det e annorlunda.

  • heter
    sukiojag skrev 2010-11-01 15:19:40 följande:
    Jag hade mina ute hela vintern förra året, dock på balkong, vet inte om det e annorlunda.
    Det är det nog inte för ute är ju ute i det här kalla landet. Dina klarade sig bra förstår jag eftersom att du inte skrev att de gick sönder.
  • sukiojag
    heter skrev 2010-11-01 15:23:00 följande:
    Det är det nog inte för ute är ju ute i det här kalla landet. Dina klarade sig bra förstår jag eftersom att du inte skrev att de gick sönder.
    haha ja juste, dom klarade sig fint! tom glsskivan på bordet höll, o mina möbler e absolut inte av ngn hög kvalitet. lycka till!Drömmer
Svar på tråden Kan "plastrotting" möbler stå ute i vinter?