• bubbelmaja

Bästa dessertsåsen till chokladtårta med tryffel

Jag tjatat vidare om tips till tjejmiddagen. Jag brukar få så bra tips och det är så kul att bolla mat- och bakidéer.

Jag tänkte göra en chokladtårta med tryffel till efterrätt. Dennahttp://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14479

mn jag skulle vilja ha en dessertsås till. Har ni förslag? Jag tänker i banorna- passionsfrukt, nougat, citron, konjak. Ja, inte allt i samma, men ni förstår va?

• Svar på tråden Bästa dessertsåsen till chokladtårta med tryffel
  • Shaun the sheep

Håller med, bara lite lättvispad grädde skulle jag tro blir bäst faktiskt.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • bubbelmaja

Ni har säkert rätt!

Men jag tycker om att göra lite specialare också, även om det bara är något lite extra.

• Shaun the sheep

Gör lättvispad grädde då, och sen en tunn strimma med hallonsås, eller nåt :P Hallon och choklad är ju otroligt gott ihop.
    Eller så gör du sån där jordgubbs- och passionfruktssalsa som dom visade på Halv åtta hos mig, för nån vecka sen! =)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • bubbelmaja

Den kakan, Cia, såg ju riktigt god ut den med. är det lätt att lyckas med den första gången?

• Cia o krabaten
    bubbelmaja skrev 2010-11-03 12:58:46 följande:
    Den kakan, Cia, såg ju riktigt god ut den med. är det lätt att lyckas med den första gången?
    ÄR du van att göra kladdkaka är det inga problem!
    Men gör fudgen i god tid så den hinner stelna, jag gör den i förväg och ställer i kylen, sen kan man bara ta fram den i rumstemp så mjuknar den så man kan bre på den på kakan igen  
  • bubbelmaja
    Cia o krabaten skrev 2010-11-03 16:37:03 följande:
    ÄR du van att göra kladdkaka är det inga problem!
    Men gör fudgen i god tid så den hinner stelna, jag gör den i förväg och ställer i kylen, sen kan man bara ta fram den i rumstemp så mjuknar den så man kan bre på den på kakan igen  
    Om jag ska äta den på lördag kväll, när tidigast kan jag göra den tror du? Vill ha den saftig och god, men samtidigt hinna göra om fall det skiter sig :)
    tävla i min blogg hanna.fornhem.se
  • Cia o krabaten

Gör fudgen på morgonen så hinner den stelna och du hinner göra om ifall att!
    Kakan gör du strax innan gästerna kommer, den måste ju hinna svalna lite.
    Sen får du ta ut fudgen lite innan så den blir bredbar och inte stelnad

• mion

Såg ett recept med after eight på en kladdkaka såg mumma ut =)

Svar på tråden Bästa dessertsåsen till chokladtårta med tryffel