Lyckokatt skrev 2010-10-24 19:00:50 följande:
Tecken: Vilka var skälen till att du vantrivdes? Kände du dig påpassad eller störd på ngt annat sätt? Klart det är tråkigt att inte kunna utnyttja sin uteplats!
Jag tror faktiskt att det var egen entré här och hyran var relativt låg för området. Ingen balkong/altan men kakelugn (gammal lägenhet). Vet inte hur pass attraktiv den är att byta med ifall hon exempelvis vill ha större i samma område, det var delvis därför hon ville få lite synpunkter kring att bo på BV. Och också om det är tryggt att bo så som tjej.
Jag vantrivdes pga grannarna (lång historia...). Uteplatsen var liten och stenlagd. Jag fick inte plats med mer än en stol där = inte mysigt. Utittad, javisst - men inte värre än vad jag är nu, lite högre upp ovanför marken men husen ligger tätt. Det var främst ljudet från gården som störde: barn var ute och lekte på gården alla dagar7-22... Nu bor jag lååångt ifrån närmsta lekplats/barnrika gård
Att byta en lägenhet på nedre botten mot större i samma område kan vara skitsvårt. Eller överhuvudtaget att byta till större i samma område. Jag har bytt lägenhet några gånger, och mycket vill alltid ha mer. Och alla tror sig sitta på guldgruvor
Jag kände mig aldrig otrygg på nedre botten, iaf kände jag mig inte mer otrygg där än vad jag gör högre upp i ett hus. Lite av trygghet var faktiskt att det hela tiden passerade folk.
Nu vet jag inte om din vän har barn, men det kan ju vara praktiskt med nedre botten + egen ingång om man har barnvagn. Ingen hiss/trappor att bråka med.