• hebbi

Bra frisörer i Gbg???

Hade tänkt att jag skulle färga/slinga håret och vill gärna höra om ni känner till någon bra frisör el salong som man kan vända sig till.
    Har varit på massor av ställen både dyra och billiga men aldrig blivit helt nöjd...
    Så om ni har någon att rekommendera så blir jag jätteglad!:)

• Svar på tråden Bra frisörer i Gbg???
  • Lolinondoda

Det finns en frisörsalong i Majorna (precis vid Kaptensgatans hållplats) som heter Snagg (tel 031-14 41 91). Där finns en frisör som heter Carita och hon är superduktig. Jag är alltid nöjd när jag varit där. Hon har bra idéer om man vill skaffa en ny frisyr t ex

Hon tar 300:- för en klippning. Priset för slingor varierar väl beroende på hur långt hår man har. Jag har ganska kort och betalar 300:- för slingor/färgning.

Sedan finns Modig Hårdesign på Götabergsgatan i Vasastan. Där kan jag rekommendera Linda, men tyvärr vet jag inte vilka priser de tar.

Lycka till!

• Rebekka

Det finns en liten frisör salong på korsgatan, allldeles nere vid kanalen och den heter hair-zone. De är två bröder som äger den Tony och Fabian.. de är helt underbara och alla som klipper sig där en gång kommer ALLTID tillbaka. Jag känner ingen som inte har varit nöjd, de är rätt billiga för att vara mitt i stan.. 280 tror jag det kostar nu.

• jagälskarallaminabarn

Det här kanske är lite långt men har du vägarna förbi finns det en suverän frissa en bit utanför Stenungsund, nämligen i Spekeröd. Salongen heter Mias salong. Har själv varit till massvis med olika frissor men aldrig varit så nöjd som när jag började gå hos Mia. Vad hon tar för att färga/slinga vet jag inte men för klippning är priset 180 kr (kanske kan vara ett riktmärke). Lycka till med valet!

• Solaris

Hejsan!

Jag kan varmt rekommendera Frisörhuset i Johanneberg. Ligger på Eklandagatan granne med panorama hotel. Priserna är mycket humana för att vara en såpass centralt belägen salong. Tror att jag betalade drygt 475:- för slingor och klippning, kanske inte allra billigast,men de är otroligt duktiga och lyssnanr verkligen, har alltid kommit ut därifrån och varit supernöjd!

• cajsa

Jag kan varmt rekommendera Helen på Salong Nina F på Sten Sturegatan, vid Heden. Dom har nog medelpriser för en salong i stan. Jag vet att Helen inte har några tider förrrän i augusti

• hebbi

Tack alla som har svarat!:)
    Nu har jag några ställen att välja på, hade tänkt klippa mig innan midsommar så jag får hoppas att någon av de har en tid.

• Mullelina

Jag vill starkt rekommender Corinne & Friends som ligger på Haga Kyrkogatan 8, dem är otroligt duktiga ...

//Mullelina

Svar på tråden Bra frisörer i Gbg???