• M82

Studier och planerar barn

Jag funderar över vilka månader det är bäst att bli gravid om man studerar.
    Tror juni - augusti skulle vara bra månader eftersom man då har studieuppehåll och inte skulle tvingas avbryta en kurs mitt i, samt barnet kan följa med på föreläsningar och seminarier på höstterminen då det fortfarande är mycket litet = sover mycket.

Kanske även januari/februari kan vara bra eftersom att det brukar vara terminbyte där någon gång.
    Undrar ni som är gravida och studerar idag, när kommer ni att få och har ni tänkt något kring detta?
    Kommer ni att göra uppehåll eller kör ni på?

• Svar på tråden Studier och planerar barn
  • Emmastoffe

Jag är studerande och gravid och kommer få en liten den 24 juni.. Hela hösten har jag valbara kurser som jag då kommer välja på distans så jag kan vara hemma med liten. Min sambo kommer sedan vara hemma hela våren och sen är det ju dags för dagis till hösten 2012. Det är väl så vi tänkt om nu graviditeten går som den ska.
    Hur tänker du göra?

• enlitenbitkaka

Jag är student och vi försöker få en liten. Efter allt jag gått igenom så tar jag ett barn när jag får det....NÄR spelar ingen som helst roll.

Jag läser en linje där jag kan övergå till distansstudier under mammaledigheten så det är min plan :)

• Nesssa

Planera inte att ta med bebisen, tänk om h*n har kolik.. Man ska inte måla fan på väggen, men kanske ha en plan B

Lycka till!

Svar på tråden Studier och planerar barn