• amasonas

Allen Carr - "Äntligen icke-rökare" The easyway!

Hej!

Har just avslutat boken av Allen Carr som jag hört så mycket bra om. (streckläste den)

Är det någon mer som vill följas åt på denna underbara (?) resa mot frihet, att ÄNTLIGEN bli en sån där icke-rökare!

Åsikter om boken: Jag tyckte den var jättebra skriven & min motivationsnivå har helt klart höjts avsevärt men känner mig fortfarande lite rädd & blir arg på min egen mesighet, jag som är tvärt emot det i alla andra delar av livet.

Har alltså inte slutat än men det kommer jag garanterat att göra inom 1 dygn.
    Alla som redan läst boken & lyckats bli ickerökare får jätte gärna skriva tips och peppa oss stackars patetiska rökareGlad Men respektera att jag/vi har valt att sluta med Allen Carrs metod inte någon annan. (alltså utan substitut ex. nikotinplåster eller på ren viljestyrka, vi har valt att ändra hela vårt tankesätt angående rökning  )

// Tina 

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Svar på tråden Allen Carr - "Äntligen icke-rökare" The easyway!
  • amasonas

Eller vi jobbar på att ändra vårt sätt att se rökning kanske jag ska skriva...

• viggooden

Jag röker inte, men jag gav den boken till mina svärföräldrar en jul, dom har inte läst den tråkigt nog för jag tror på den så jag ville bara önska dej lycka till det kommer att gå bra du har ju i alla fall läst boken;) Min kompis slutade röka när hon var på nån utställning i New York med riktiga människokroppar och då fick man se rosa fina icke rökande lungor och svarta rök lungor då slängde hon paketet och har inte rökt sen dess.

• Stealth

Jag är rökfri sedan ett år tack vare boken. Min man liksaså efter nästan 20 år som storrökare, det fungerar, följ alla instruktioner noga bara!

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    viggooden skrev 2010-10-25 21:54:40 följande:
    Jag röker inte, men jag gav den boken till mina svärföräldrar en jul, dom har inte läst den tråkigt nog för jag tror på den så jag ville bara önska dej lycka till det kommer att gå bra du har ju i alla fall läst boken;) Min kompis slutade röka när hon var på nån utställning i New York med riktiga människokroppar och då fick man se rosa fina icke rökande lungor och svarta rök lungor då slängde hon paketet och har inte rökt sen dess.
    Den boken tar inte upp sånt alls, (tackolov)
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • amasonas

Åh vad kul att någon skrivitGlad och tack för peppen!

Det enda jag fortfarande känner mig tveksam till är att jag fortfarande känner att det är mest viljestyrka som ska till, alltså att jag inte känner det totala glädjen över att slippa skiten som boken säger att man bör känna efter att ha läst den....kommer detta bli ett problem för mig tro?

Visst att jag kan tänka " Hurra! äntligen icke-rökare" varje gång min kropp skriker efter en cigg men kommer det att funka? Ska ta & läsa boken en gång till & se om det är något i den som inte fastnat i huvudet på mig. 

• Stealth
    amasonas skrev 2010-10-26 11:04:22 följande:
    Åh vad kul att någon skrivitGlad och tack för peppen!

Det enda jag fortfarande känner mig tveksam till är att jag fortfarande känner att det är mest viljestyrka som ska till, alltså att jag inte känner det totala glädjen över att slippa skiten som boken säger att man bör känna efter att ha läst den....kommer detta bli ett problem för mig tro?

Visst att jag kan tänka " Hurra! äntligen icke-rökare" varje gång min kropp skriker efter en cigg men kommer det att funka? Ska ta & läsa boken en gång till & se om det är något i den som inte fastnat i huvudet på mig. 
    Vet du, ungefär på mitten av boken så hade jag jätteproblem, jag ville sluta men boken sa nej. Det var skitjobbigt att fortsätta boken ut.

Boken hjärntvättar dig, det är hela meningen med den. Viljesttyrkan kan få komma undertiden du läser, börja läs bara. Prata om den här gärna för jag är fortfarande helt paff över att jag är rökfri. Inte ett festbloss ens, för jag vill inte! Jag kan säkert, men jag vill inte!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • amasonas
    Stealth: Jag har ju läst den men ändå så verkar den s.k hjärntvätten funka inte funka. Helt ärligt så är jag nog rädd för ett liv utan mina ciggaretter, vet inte vad det är som skrämmer mig dock.
    Det finns ju miljontals ickerökare som lever och mår toppen (bättre än mig till och med för de behöver inte förgifta sig varje dag..)

Man fattar ju att det var innötning av budskapet i boken, för vissa meningar upprepade sig åtskilliga gånger men jag irriterade mig lite på "tjatet", det var ju visserligen ett positivt tjat men det kanske är så enkelt att jag inte är redo att släppa taget, jag vet inte?!

Är ju normalbegåvad så jag förstår ju att det inte blir lättare att sluta om en vecka eller om ett år, det är samma process som måste gås igenom när den är sker. Maken slutade med "viljestyrkemetoden" och det har funkat utmärkt för honom, inte en cigg på flera år, varför är jag svagare för?

Mycket tankar som snurrar nu.. 
  • amasonas

funka inte funka = inte funka på mig

skriver som en kråka idag ser jag.. 

Svar på tråden Allen Carr - "Äntligen icke-rökare" The easyway!