• t0va

Sår som luktar illa

Jag gjorde KS för 2månader sedan, och pga. komplikationer så opererades jag igen efter en vecka och fick dränage, när de tog bort stygnen vid dränet så blev det ett hål som nu har läkt ihop men det är inte täckt med hud än utan det varar fortfarande och luktar rätt så illa. 

Kan det betyda infektion eller är det bara att leva med tills det läkt ihop, distrtiktssköterskan som tittade för några veckor sedan ville inte säga något alls utan bara att jag får känna efter och ev. kontakta BB igen.  

• Svar på tråden Sår som luktar illa
  • M C

Illaluktande sår är illa illa. Gå förbi henne och ta kontakt med en riktig läkare.
    Det ska absolut inte lukta illa!
    Andra varningstecken är rodnad, ömhet och gult var. Vilken av dem och jag skulle ringa.

Jag fick en infektion jag med, den dränerades (klämdes ut) och jag fick en värstingkur med peniciliin. (Tre stycken närmare bestämt)

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Fimpen72

Se till att de gör en odling på såret så de kan utesluta att du dragit på dig någon otäck bakterie från sjukhuset.
    Ring till kvinnokliniken om det är dem som har hand om eftervården efter ett snitt eller ring din familjeläkare som kan ge dig råd vart du ska vända dig.

Men nej, det ska inte lukta illa.

• t0va

Tack är vad min magkänsla säger, ska se om jag kan få tag på dem nu i em. 

Svar på tråden Sår som luktar illa