• marla333

Ramones tröja från hm, hey ho lets go? stötande?

Köpte en tröja från hm med ramones tryck på framsidan en av deras låtar på baksidan: hey ho lets go. 
    Min mamma blev chockad att jag köpte den till min dotter, visste jag inte vad "ho" betydde?
    tänkte inte alls på det, utan att det skulle vara kul när hon kan gå, lite som hej och hå...
    Men när jag tänkte lite efter så är det inte alls bra att det står så på en barntröja... vad tycker ni andra? 

• Svar på tråden Ramones tröja från hm, hey ho lets go? stötande?
  • minimee01

Tycker inte alls att det är stötande! Det är ju en sång, en klassiker! Har själv en sån tröja och jag har faktiskt aldrig tänkt tanken att det skulle vara stötande! Vet man säkert att "ho" betyder just det din mamma tror? Eller är det (i detta sammanhang) det du sa, typ hej och hå? Jag vet iallafall inte.

Jag skulle nog inte bry mig så mycket, tröjan är ju cool. Och dessutom om den är köpt på hm så kan jag inte tänka mig att ho i det tillfället betyder det din mamma tror..... =) 

• k girl

Eh, nej, jag skulle tänka på det som en referens till låten Blitzkrieg bop från -76 där betydelsen definitivt inte är "prostituerad". Sen är jag väl lite skeptisk till att köpa rockbandst-shirtar till sina barn, de vet ju inte vilka Ramones/Kiss/Rolling Stones är liksom.

• k girl
    lokisse skrev 2010-10-25 14:27:02 följande:
    ja i det fallet betyder det hora...
    Vad får du det ifrån?
  • k girl
    lokisse skrev 2010-10-25 14:37:04 följande:
    det är en slangfras som manga använde sig av just att man kallar sina tjej polare hos.
    Men det är en Ramoneströja - kontexten måster ju säga något. Eller ropar Santa "hora hora hora" bara för att han säger "ho ho ho"? Shakespeare, som också använde uttrycket heigh-ho (nonny nonny), han pratade om prostituerade?

http://dictionary.reference.com/browse/hey-ho
  • Koji

Så tomten säger alltså "hora hora hora" i engelskspråkiga länder? Flört 
    Är det inte ett e på slutet, alltså hoe, som är slang för prostituerad?

• Anna Paulita
    Koji skrev 2010-10-25 15:00:23 följande:
    Så tomten säger alltså "hora hora hora" i engelskspråkiga länder? Flört 
    Är det inte ett e på slutet, alltså hoe, som är slang för prostituerad?
    *skrattar*
  • k girl
    lokisse skrev 2010-10-25 14:53:30 följande:
    nej dom ropar hej tjejen lat oss dra.
    I beg to differ.
Svar på tråden Ramones tröja från hm, hey ho lets go? stötande?