• Sue1974

Jag rapar hela tiden...hjälp!

Är gravid i v. 8. Mådde väldigt illa v.6 och 7. Nu är det bättre. MEN, mitt illamående har bytts ut till ett förfärligt rapande i tid och otid. Har aldrig varit med om något liknande. Känns jobbigt, jag kan inte låta bli att rapa för då byggs det upp en mega-rap som får väggarna att vibrera, så då får jag smårapa hela tiden istället.

Någon som vet vad detta kan bero på eller som har tips eller som varit med om liknande?

• Svar på tråden Jag rapar hela tiden...hjälp!
  • Girlinthecity

jag vet inte vad man kan göra åt det, men jag var likadan. Rapa på =)

• hjohanna

Jag fiser jag istället, vet inte om det är bättre inte

Men luften ska iaf ut, min bm sa att det va viktigt

Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Sue1974
    Girlinthecity skrev 2010-10-25 14:31:46 följande:

jag vet inte vad man kan göra åt det, men jag var likadan. Rapa på =)

Var det så under hela graviditeten eller bara i början???
    hjohanna skrev 2010-10-25 14:33:32 följande:

Ja, då väljer jag nog rap framför fis....Flört
  • Girlinthecity
    Sue1974 skrev 2010-10-25 14:37:04 följande:
    Var det så under hela graviditeten eller bara i början???
    hjohanna skrev 2010-10-25 14:33:32 följande:

Ja, då väljer jag nog rap framför fis....Flört
    Ja, hela tror jag, men mest i början.
  • isolande

jag rapade oxå en massa just v 8-9, jag åt knäckebröd då och då för så fort jag va "tom" i magen började rapandet och lite illamående på det.

• AboynamedSue

Jag rapar också hela tiden - min sambo tycker det är roligt att jag fortfarande ursäktar mig efter varje rap :)

Är i vecka 16 nu och har rapat mycket sedan ungefär vecka 5-6. Pratade med min BM om det och hon sa att några av hormonerna som frigörs i kroppen när man är gravid gör så att muskeln vid magmunnen inte sluter tätt som den brukar, därav alla rapar (och risk för sura uppstötningar).

• frido

hahah.. japp och bättre verkar det inte bli, jag är i vecka 20 och jag har fortsatt rapa, dock har inte en fis visat sig sedan jag blev gravid, och det är en avsevärd förbättring sedan innan jag blev gravid=)! Något ska man ju glädjas åt!
    Hoppas det inte ställer till besvär med rapandet, jag har kommit på taktik att rapa tyst, men sen jobbar jag med mest killar och det känns som de har en mer naturlig inställning till rapar i största allmänhet, dock osäker på om de ens märkt att att det rapas en massa över huvud taget=)!

Lycka till tjejer!

• MamaPapa

Jag rapade jättemycket under den tiden du är i nu, men det har avtagit. Är i v.20 nu och rapar mindre - fast mer än när jag inte är gravid Skäms
    Det är ju viktigt att luften kommer ut som någon skrev ovan - så rapa på !

Svar på tråden Jag rapar hela tiden...hjälp!