• nnnn

Vart kan jag använda rikskuponger?

Tar de flesta restauranger rikskuponger?

Hur fungerar det på snabbmatställen som max, och mc donalds?

Pizzerior och kina krogar tar dom emot det?

Får man använda rikskuponger alla tider på dygnet eller gäller det endast över lunchen mellan 11-14?

• Svar på tråden Vart kan jag använda rikskuponger?
  • maddelu

nästan överallt, alla tider!!!!! max och mc donalds tar emot garanterat!

• Kazeer

Max och McDonalds tar emot rikskuponger. Pizzerior brukar ta rikskuponger, i alla fall alla som vi varit på. Vi har råkat på ett enda ställe, som inte ville ta emot rikskupongerna på helgen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • LinaIda

Ja, som tidigare inlägg säger så tar snabbmatskedjorna samt i princip alla lunchställen rikskuponger. Dessutom tar många många andra restauranger dem också, bl.a. om man går ut på kvällen. Är man osäker kan man ju alltid ringa restaurangen och fråga innan.
    Man kan dock inte använda dem om man köper alkoholhaltiga drycker.

• Anghammarad

Jag har aldrig råkat ut för någon restaurang i Sverige av något slag som inte tagit emot Rikskuponger.

• nnnn

det låter ju jätte bra, då är det ju helt klart värt att köpa sånna

• Kinya

Varför ska man köpa rikskuponger? Varför inte använda vanliga pengar?

• maddelu

jaa! det är jätte smidigt. Men som det stod ovan, tänkt på att du inte kan gå ut en kväll och beställa en pizza å en stor stark. Man får nämligen inte betala alkohol med dom.  ( men pizzan kan du ju betala) Glad

• Kazeer
    Kinya skrev 2010-10-25 15:18:11 följande:
    Maken "får" ett häfte rikskuponger av sin arbetsgivare varje månad. Det är därför vi använder sådana ibland.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • maddelu
    värdet i ett häfte rikskuponger är högre än vad priset för häftet är. Därför lönar det ju sig att köpa rikskuponger.
  • Ramborg

En restaurang i Bohusläns skärgård nekade ta emot rikskuponger en kväll i juli... Det är väl den enda gången jag inte kunnat använda dem.

• Livisu
    Du spar ju in några kronor på att köpa rikskuponger ifall du kommer använda dem eftersom som någon skrev ovan, värdet är högre på rikskupongerna än vad priset är. Det är ofta en förmån man får av sin arbetsgivare. Äter man aldrig ute så är det ju värdelöst dock.
Svar på tråden Vart kan jag använda rikskuponger?