Hon bryr sig inte när hon går med blöta byxor, 3 år straxt. Hjälp!
Vi har försökt få henne blöjfri sedan hon var två år och hon fyller 3 i dec. Vi har absolut inte pressat men ibland har vi sagt på det roligaste och gladaste sätt vi kan, att idag ska vi vara utan blöja. Problemet är inte att få henne gå utan blöja (lite gnäll men det har snart gått över) utan hon har inte brytt sig när hon blivit blöt och efter kanske 10 olyckor på 2-3 timmar så har vi känt att hon kanske inte är redo än så blöjan har åkt på igen.
Men nu för ett par veckor sedan så handlade jag hem lite klistermärken. Jag förklarade tydligt i affären med världens gladaste och roligaste röst, att hon får ett sånt fint klistermärke efter att hon kissat eller bajsat på pottan. Hon började ju tjata om klistermärkerna direkt och efter ett par dagar ville hon vara utan blöja. Hon kissade 2 gånger först i byxan, sen kom "resten" av kisset i pottan. Båda gångerna fick hon ett klistermärke eftersom lite kom i pottan, och tyckte det var super roligt. Sen bajsade hon en gång i byxorna, inget klistermärke utan fick nya trosor och så bara.
Sen har vi kört utan blöja 2-3 gånger nu. Men sen idag var hon utan blöja i 30 minuter och kissade på sig en gång utan att bry sig en en gång hälften utanför och resterande i pottan.
Min fråga är.. känner en treåring när kissen är Påväg? Eller känner dom först när det är blött i byxorna? Har ju inte 20 byxor per dag att slänga i tvätten. :P