• Anonym (nyfiken)

Någon som gjort zonterpi i göteborg mot barnlöshet? Vart? Hur gick det?

Funderar på att boka zonterapi... Fast jag är egentligen väldigt skeptisk till att det skulle hjälpa oss...
    Men i så fall vill jag såklart gå till någon som verkligen är specialicerad på detta. Någon som vet någon?
    Antingen i göteborg eller borås med omnejd.

Och till er som provat denna alternativa behandligsform? Hur gick det för er?
    Även intresserad av akupunktur. (dock lite nålrädd) Skäms

Tacksam för svar Skäms

• Svar på tråden Någon som gjort zonterpi i göteborg mot barnlöshet? Vart? Hur gick det?
  • Anonym (nyfiken)

ingen?

• Anonym (nyfiken)

Gör ett till försök och er om någon vill svara..

• Anonym (Cilla)

Inte i Göteborg, men vi har testat. Just zonterapin gav väl inget reslutat på så vis, men det är ju häslosamt i övrigt, man mår bättre och kroppen blir piggare.
    Jag har även testat akupunktur, har ingen erfarenhet att bli gravid efter det, men har hört att andra blivit det både efter behandligar av zonterapi och akupunktur.

Jag blev dock gravid efter ett besök på IFM-kliniken efter ca 5 års barnlöshet.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Cilla) skrev 2010-10-26 20:19:47 följande:
    Inte i Göteborg, men vi har testat. Just zonterapin gav väl inget reslutat på så vis, men det är ju häslosamt i övrigt, man mår bättre och kroppen blir piggare.
    Jag har även testat akupunktur, har ingen erfarenhet att bli gravid efter det, men har hört att andra blivit det både efter behandligar av zonterapi och akupunktur.

Jag blev dock gravid efter ett besök på IFM-kliniken efter ca 5 års barnlöshet.
    tack för svar. Jo zonterapi är ju bra för mkt. Men jag vill gå till någon som verligen säger sig vara specialicerad på barnlöshet, svårt att veta vart man ska vända sig.. har googlat men hitar inget som verkar bra.
    Ska googla ifm-kliniken! och GRATTIS till din graviditet/barn!!
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (nyfiken) skrev 2010-10-26 20:36:17 följande:
    tack för svar. Jo zonterapi är ju bra för mkt. Men jag vill gå till någon som verligen säger sig vara specialicerad på barnlöshet, svårt att veta vart man ska vända sig.. har googlat men hitar inget som verkar bra.
    Ska googla ifm-kliniken! och GRATTIS till din graviditet/barn!!
    Tack, sonen är snart 4 år. Han kom till efter 5 års väntan som sagt. Nu går nr 2 lika TRÖGT, så jag avvaktar våren, sen så blir det nog en vänta till på kliniken. Blir en bit att åka, men är ju trots allt värt det!!
  • Spanjoren
    Anonym (Cilla) skrev 2010-10-26 20:19:47 följande:
    Just zonterapin gav väl inget reslutat på så vis
    Vad otippat! Kan det bero på att zonterapi är bluff?
    C´est la vie pero no se la toque
  • Anonym (Cilla)
    Spanjoren skrev 2010-10-26 23:24:13 följande:
    Vad otippat! Kan det bero på att zonterapi är bluff?
    Det tror jag INTE då jag har flera andra positiva effekter av det.
  • sandersnorlin
    Anonym (nyfiken) skrev 2010-10-25 15:45:25 följande:
    Funderar på att boka zonterapi... Fast jag är egentligen väldigt skeptisk till att det skulle hjälpa oss...
    Men i så fall vill jag såklart gå till någon som verkligen är specialicerad på detta. Någon som vet någon?
    Antingen i göteborg eller borås med omnejd.

Och till er som provat denna alternativa behandligsform? Hur gick det för er?
    Även intresserad av akupunktur. (dock lite nålrädd) Skäms

Tacksam för svar Skäms
    AM-kliniken i Göteborg, www.am-kliniken.se. Lycka till!
    MVH
    Kira /akupunkturpraktik.se
  • Anonym

Vi har försökt i två år att bli gravida. Provade zonterapi i 6 mån men fick sluta pga att det blev så dyrt tyvärr. Vet inte om det kanhjälpa eller inte men vi provade iaf...

• Anonym (Cilla)

TS

Hur har det gått? Är så nyfiken. Har du hitttat nått? Gogglade du IFM-kliniken? Besökt?

Här går det trögt, men det har varit alldeles för mycket, renoveringar, dödsfall och ena med det fjärde... Vi orkar inte riktigt ta tag i vår 2a uteblivna graviditet...

• lili

Måste fråga, vad gjorde de på IFM-kliniken som gjorde att du då blev gravid?

• Anonym (Cilla)
    lili skrev 2011-03-17 19:27:49 följande:
    Måste fråga, vad gjorde de på IFM-kliniken som gjorde att du då blev gravid?
    Ja, det vet jag inte själv...  Man ska inte veta allt.
  • lili

Men du genomgick någon slags behandling? Eller fick några kostråd eller något annat som gjorde att du blev gravid?

• Anonym (Bea)
    Anonym (Cilla) skrev 2011-03-20 21:53:45 följande:
    Ja, det vet jag inte själv...  Man ska inte veta allt.
    Jag är också nyfiken! När man googlar IFM-kliniken så får man upp mycket om att det de håller på med skulle vara en bluff. Men vad är det i så fall det gör? Är det typ healing eller har det med kost att göra eller vad?

Något minne måste du väl ha efter ditt besök?
  • Anonym (tips)

Jag vet om en väldigt duktig naturläkare i Falkenberg. Hon håller på med akupunktur och andra saker också. Har själv varit där för andra problem än just problem att bli gravid. Man får väldigt bra tips och råd varför just din kropp är som den är. Hon kan se om du har ngn hormonrubbning eller andra "fel" som kan påverka fertiliteten. Man får även kostråd osv. Hon reser mkt till Kina, och är mkt inspirerad av den kinesiska medicinen. Tror även att hon i grunden är sjuksköterska. 

http://www.pirjo.nu/pirjo.html

• Anonym (Cilla)
    lili skrev 2011-03-22 21:51:20 följande:
    Men du genomgick någon slags behandling? Eller fick några kostråd eller något annat som gjorde att du blev gravid?
    Jag sökte för helt andra saker egentligen, så som utslag och övervikt. I förbifarten nämnde jag barnlösheten (var rädd att få samma svar som från läkarvården, "gå ner i vikt"). Fick ta några prover, fick några piller (för utslagen) och en salva till händerna. Innan jag gick så sa Peter Wilhelmsson nått i stil med; Barn, det ordnar vi också!
    Jag undraade då frågande hur och han sa inget, bara avfärdade det. Innan förde han händerna  ovanför min kropp i olika mönster. Det är de två sakerna som jag minns särskilt väl, ja.

Utslagen försvann och vikten... ja, jag blev ju gravid ca 14 dagar efter detta besöket så det gick inget vidare...
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (Bea) skrev 2011-03-26 14:38:33 följande:
    Jag är också nyfiken! När man googlar IFM-kliniken så får man upp mycket om att det de håller på med skulle vara en bluff. Men vad är det i så fall det gör? Är det typ healing eller har det med kost att göra eller vad?

Något minne måste du väl ha efter ditt besök?
    Har aldrig googlat IFM, men kan tänka mig det, ja. Faktum är att jag inte basunerar ut att jag gått där. Vet inte hur länge själva IFM-kliniken funnits, men jag har flera besök hos just Peter Wilhelmsson i mitt liv. Min mamma tog oss syskon dit när vi var små. Inget jag minns särskilt väl, men jag vet att jag älskade det. Mamma har berättat lite enbart.
    Mycket handlar kring kosten, ja. Kost anpassade efter varje individ m.m. Healing, ja, jag vet inte. De går ju även in inuti människan, så som prover och så. Jag kan faktiskt inte uttala mig särskilt väl om hur det fungerar.

Och minnet ja, det har jag kvar.

Vet att det gick rykten om att Peter W skulle sälja IFM och göra nått annat, vet inte ens om det är så?

Vad har du googlat fram? Vill du länka?
Svar på tråden Någon som gjort zonterpi i göteborg mot barnlöshet? Vart? Hur gick det?