• Mållgan

Sterila kvaddlar??!!

hej!
    Undrar vad du som provat sterila kvaddlar tyckte? Hjälpte det? Gjorde det sjukt ont när de la dem?
    Har hört att det inte ska göra lika ont längre eftersom de lägger de lite djupare under huden nu, men är ändå tveksam eftersom det inte ger så långvarig smärtlindring.
    Men känner mig inte riktigt "bekväm" med någon smärtlindringsform!

Så snälla, vilken erfarenhet har du av sterila kvaddlar?? 

• Svar på tråden Sterila kvaddlar??!!
  • Kaxelina

Det gör sjukt ont att lägga dom men dom hjälpte mig iaf. Hade inget annat med första barnet.

• annlu748

Det är det värsta minnet från min förlossning. Jag skrek för jag trodde fan att jag skulle dö. Min man sa att det var sjukt obehagligt just den delen av förlossningen. För mig gjorde det BARA ont och hjälpte ingenting smärlindringsmässigt sett.

Det märkliga är att jag inte hört någon som pratat gott om det heller.  

• pussgurkan86

jag tog sterila kvaddlar när jag födde dottern och det hjälpte verkligen. det brändes i några sekunder bara. när man väl ligger där med värkar och har ont så tror jag inte man bryr sig om några sekunders smärta. det är värt det.

• Mållgan
    Kaxelina skrev 2010-10-25 16:11:24 följande:
    Det gör sjukt ont att lägga dom men dom hjälpte mig iaf. Hade inget annat med första barnet.
    fick du dem lagda ytligt eller lite djupare..?
  • Elof och Dagny

Jag tog oxå kvaddlar i väntan på epiduralen. Självklart gjorde det ont men inget i jämförelse med värkarna. Kan dock inte påstå att de hjälpte nåt speciellt...

• SilverEmma

Jag hade hellre gått igenom en förlossning till än testat sterila kvaddlar igen. Den smärtan var det värsta jag varit med om och var INTE värt den lilla smärtlindring som de gav.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Mållgan

usch.. det låter inget vidare... men att det kan variera så! Träffade en som inte ens tyckte att det känts något alls! Och hjälpt jättemycket.
    Ska man våga...? det lutar inte åt det...

• Miss Lau

Jag tyckte kvaddlar var jättebra. Visst kändes de att få men å andra sidan hade jag skitont när jag fick dem och smärtan av kvaddlarna var skön i jmf med värkarna. Och de hjälpte mig jättebra!

• Delene

Det gjorde skitont att lägga dem....!!!
    Smärtlindringen för mig var nog lika med noll då jag redan innan hade ont i ryggen så jag trodde jag skulle dö.

• Peque1

Det gjorde jätteont i några sekunder. Det var faktiskt nästan värre än värkarna själva. Men min ryggvärk försvann nästan efter kvaddlarna, så jag skulle absolut ta dem igen!

Svar på tråden Sterila kvaddlar??!!