• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Offentlig amning
  • MysTic PrincesS

Tycker det är ok.

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • KristenTjej84

Offentlig amning är okej tycker jag.
    Har sett folk amma bebisar på de mest ovanliga platserna, och jag ser det som naturligt.
    Personligen så är jag för blyg -för att vifta med pattarna på offentliga ställen, så skulle nog dra mig till ett amningsrum eller toalett för att amma mitt barn.

• diamanten
    KristenTjej84 skrev 2010-10-25 17:12:40 följande:
     vifta med pattarna 
    Lol. Hur ammar du egentligen? Tungan ute
  • Helene OSV
    KristenTjej84 skrev 2010-10-25 17:12:40 följande:
    Offentlig amning är okej tycker jag.
    Har sett folk amma bebisar på de mest ovanliga platserna, och jag ser det som naturligt.
    Personligen så är jag för blyg -för att vifta med pattarna på offentliga ställen, så skulle nog dra mig till ett amningsrum eller toalett för att amma mitt barn.

Haha, jag har ammat i sju år och inte EN enda gång har jag "viftat med pattarna".

Däremot ammar jag precis när- och varsomhelst, sittandes, ståendes, gåendes, ätandes, drickandes, pratandes, shoppandes, osv, osv.
  • Butterscotch

Klart man kan amma offentligt, om det görs diskret. Hänsyn är aldrig fel. Och med det avser jag t ex att man kan låta bli att lufttorka bröstet fem minuter efter att ungen ätit klart, eller något annat överdrivet flashande som någon kanske får för sig att göra.

• Victoris

Det är ok alltid. Varför ska man göra det diskret? Okej att man inte behöver slänga upp bröstet hur som helst, men man ska få amma överallt utan att nån ska bry sig. Bebisar behöver äta precis som alla andra så det är inte så mycket att välja på.

När det skrivs att man ska göra det diskret så låter det för mig som att man ska gå undan och gömma sig och helst ska ingen se att man ammar. Typ att man kryper ihop i ett hörn och plockar fram bebisen och tittar sig runt omkring för att försäkra att ingen ser nånting. Störs nån av amning får dom låta bli att titta, precis som jag låter bli att titta på feta som svullar i sig mat och äter som grisar. Bara för att ha nåt att jämföra med.

Oscar 080709 och Matilda 091014
  • KristenTjej84
    Helene OSV skrev 2010-10-26 00:18:51 följande:
    Haha, jag har ammat i sju år och inte EN enda gång har jag "viftat med pattarna".

Däremot ammar jag precis när- och varsomhelst, sittandes, ståendes, gåendes, ätandes, drickandes, pratandes, shoppandes, osv, osv.
    Hehe, Jag överdrev kanske lite:D men vad jag menar är att jag aldrig skulle sitta på offentliga ställen och amma, för att jag är för blyg..och för att mina pattar redan är stora utan mjölk i dom:D skulle ha svårt att gömma dom :D

• Filoso Fisken

Offentlig amning är ok. Stör det så kolla bort, eller gå någon annanstans.

Svar på tråden Offentlig amning