Offentlig amning
Med anledning av
www.familjeliv.se/Forum-5-163/m55207933.html
Som kommit att handla om offentlig aming
Med anledning av
www.familjeliv.se/Forum-5-163/m55207933.html
Som kommit att handla om offentlig aming
Tycker det är ok.
Offentlig amning är okej tycker jag.
Har sett folk amma bebisar på de mest ovanliga platserna, och jag ser det som naturligt.
Personligen så är jag för blyg -för att vifta med pattarna på offentliga ställen, så skulle nog dra mig till ett amningsrum eller toalett för att amma mitt barn.
Mig stör det inte det minsta så det är helt ok för min del att amma öppet och odiskret.
Klart man kan amma offentligt, om det görs diskret. Hänsyn är aldrig fel. Och med det avser jag t ex att man kan låta bli att lufttorka bröstet fem minuter efter att ungen ätit klart, eller något annat överdrivet flashande som någon kanske får för sig att göra.
Det är ok alltid. Varför ska man göra det diskret? Okej att man inte behöver slänga upp bröstet hur som helst, men man ska få amma överallt utan att nån ska bry sig. Bebisar behöver äta precis som alla andra så det är inte så mycket att välja på.
När det skrivs att man ska göra det diskret så låter det för mig som att man ska gå undan och gömma sig och helst ska ingen se att man ammar. Typ att man kryper ihop i ett hörn och plockar fram bebisen och tittar sig runt omkring för att försäkra att ingen ser nånting. Störs nån av amning får dom låta bli att titta, precis som jag låter bli att titta på feta som svullar i sig mat och äter som grisar. Bara för att ha nåt att jämföra med.
Offentlig amning är ok. Stör det så kolla bort, eller gå någon annanstans.