• Anonym (M)

Vart gör man ultraljud av bröstimplantat?

Hej.
    Jag tror att mitt ena implantat har gått sönder.
    Har varit i kontakt med kliniken men pga jätte stort avstånd just nu och att jag är mammaledig tar jag mig inte dit.
    Nu undrar jag om någon vet vart man kan göra ultraljud utav brösten?
    Vart vänder jag mig, har försökt googlat det men blir inte klok.
    Kan man vända sig till sin vårdcentral eller måste det göras privat?
    Kan även tillägga att jag har ett implantat som heter pip, som man enligt läkemedelsvärket ska göra en hälsokontroll och ultraljud var 6 månad.

• Svar på tråden Vart gör man ultraljud av bröstimplantat?
  • Anonym

jag hade kontaktat en mer närbelägen plastikirurg och förklarat läget. Eller en privat mammografimottagning.

• ulderborna

Hej! Jag är i samma läge som dig. Har också pip inlägg som jag gjorde i mars 2010.. har hört av mig till mammografin och dom säger bara att jag ska kontakta min plastikkirurg. Jag har en läkartid där om en vecka.. sen vet jag inte om dom kan skicka remiss vidare eller om dom har sånt på plats på mottagbingen. Däremot vet jag att strandkliniken Dr.Oya kan göra ultraljud för att kolla implantaten. Kostar dock 1500 kr. 

lycka till!! 

• ulderborna

Hej! Jag är i samma läge som dig. Har också pip inlägg som jag gjorde i mars 2010.. har hört av mig till mammografin och dom säger bara att jag ska kontakta min plastikkirurg. Jag har en läkartid där om en vecka.. sen vet jag inte om dom kan skicka remiss vidare eller om dom har sånt på plats på mottagbingen. Däremot vet jag att strandkliniken Dr.Oya kan göra ultraljud för att kolla implantaten. Kostar dock 1500 kr. 

lycka till!! 

Svar på tråden Vart gör man ultraljud av bröstimplantat?