• snigelkatt

Sunprime Coral Suites & Spa, teneriffa - har någon varit där?

Vad tyckte ni om hotellet?
    Rummen? Poolen? 
    Tips?
    Vi (jag o mannen) har bokat in oss 8 dagar från 2/1 - längar!!!
    Tänkte att om det regnar, så kan man kanske mysa med lite behandlingar
    Kanske hyra bil någon dag, vad får vi inte missa på Teneriffa?

• Svar på tråden Sunprime Coral Suites & Spa, teneriffa - har någon varit där?
  • Helhjärtat

Sitter just nu och spanar på det hotellet. verkar jättemysigt :) Har tänkt åka med sambon i mitten på jan. 
    Kommer nog boka till frukost i sånna fall. Har ni valt till några måltider?

Jag skulle också vilja veta om någon varit där.

• Mammas V

just de stället vet ja inte, men vi va på teneriffa 13-20 december förra året och vädret va sådär. molningt, regnade. så jag kommer inte åka dit mer under vinterhalvåret. däremot så va de helt underbart ändå!

• Lotten 66

Har varit på Teneriffa många gånger o älskar den ön.
    Det du inte bör missa är såklart ett besök vid vulkanen Teide.
    En tur till Loro Parque som ligger i Puerto de la Cruz och som är en fantastisk fin djurpark är också något att satsa på.
    En liten by som heter Masca och som ligger ca 5 mil norr om Las Americas bör du inte heller missa. Jättemysigt att strosa där en stund o ta en fika. Gillar ni att vandra kan ni ta guidad bussresa dit o vandra ner i ravinen (tar ca3-4 timmar) o är en toppentur. Efter vandringen kan man bada o sen åka båt till Los Gigantes o så går bussen därifrån o vidare till det ställe man bor sen.
    Hotellet vet jag tyvärr ingenting om men önskar er i alla fall en härlig resa.

• snigelkatt
    Lotten 66 skrev 2010-12-19 20:58:13 följande:

Har varit på Teneriffa många gånger o älskar den ön.
    Det du inte bör missa är såklart ett besök vid vulkanen Teide.
    En tur till Loro Parque som ligger i Puerto de la Cruz och som är en fantastisk fin djurpark är också något att satsa på.
    En liten by som heter Masca och som ligger ca 5 mil norr om Las Americas bör du inte heller missa. Jättemysigt att strosa där en stund o ta en fika. Gillar ni att vandra kan ni ta guidad bussresa dit o vandra ner i ravinen (tar ca3-4 timmar) o är en toppentur. Efter vandringen kan man bada o sen åka båt till Los Gigantes o så går bussen därifrån o vidare till det ställe man bor sen.
    Hotellet vet jag tyvärr ingenting om men önskar er i alla fall en härlig resa.

Tack för bra tips!
  • Hanna på Ving

Just nu är vulkanen Teide snötäckt, vilket är jättehäftigt - snö på toppen och på stränderna ligger folk och solar och har det jätteskönt! Vill ni har fler tips så läs gärna vår Kanarieblogg där guider från Ving bloggar om sin vardag och ger tips om utflykter och annat kul att göra på semestern. kanariebloggen.ving.se/

Och har ni fler frågor, gilla gärna Ving på Facebook, där diskuteras det friskt kring resor och vi svarar på frågor och funderingar! www.facebook.com/vingresor.

Svar på tråden Sunprime Coral Suites & Spa, teneriffa - har någon varit där?