• apricos

Har ni med PCO lyckats få barn

Jag undrar i fall ni med PCO lyckats bli mammor, eller slutar det alltid i missfall ?

Ska ta min första kur Pergotime men läsningen om PCO och kopplingen till missfall är skrämmande =(  

Vad jag har läst så påverkar PCO:et hormonet i kroppen som i sin tur leder till missfall.

• Svar på tråden Har ni med PCO lyckats få barn
  • LiselottePCOS

Många med PCOS har biologiskabarn , det blir absolut inte missfall hela tiden.

• apricos
    LiselottePCOS skrev 2010-10-25 19:50:44 följande:
    Många med PCOS har biologiskabarn , det blir absolut inte missfall hela tiden.
    Blir glad av dina ord, läste att man har 4 gånger svårare att behålla en hel gravid.
    Vet du om man behandlas med hormon eller enbart med pergotime el liknande?
  • Caterinek

Ja då...jag blev gravid efter 3 kurer med enkeldos pergotime. Har idag en underbar dotter på 1,5 år och jobbar på nästa...lycka till

• apricos

Åh jag är helt lyrisk, gyn trode min mens skulle dyka upp om 10 dagar, så nu är det bara att vänta och hålla tummarna =)

Behöver positiv statistik just nu =)

• gullunge80

Ja då! Jag har en fyra månders dotter här hemma, jag har PCO-S men hon kom till på naturlig väg! Håller tummarna för dig! =)

• bollanmollan

har inte hört om missfallsrisken med pco, har en son på 22 månader och väntar ett syskon i januari.  Har fått hjälp av pergotime med båda och det har gått fort att bli gravid.

• apricos
    bollanmollan skrev 2010-10-26 16:58:26 följande:
    har inte hört om missfallsrisken med pco, har en son på 22 månader och väntar ett syskon i januari.  Har fått hjälp av pergotime med båda och det har gått fort att bli gravid.
    På vilket försök blev du gravid med Pergo ?
  • Turbomamma

Jag har fått tvillingar med IVF.

Varifrån har du fått siffrorna att man skulle ha så mycket högre missfallsrisk? Jag har hört både att man kan ha förhöjd missfallsrisk och att man inte har det. I ivf-sammanhang sägs det ju att PCO-äggstockarna är väldigt bra och att man faktiskt har bättre odds att lyckas.

• Yrja M

Det vanligaste fertilitetsproblemet för oss med pco är ju att bli gravida pga oregelbunden ägglossning, eventuell ökad missfallsrisk är nog liten i jämförelse. Var har du fått den informationen ifrån?

Pergtime har hjälpt många med pco att få barn, jag hoppas det hjälper dig också!

Svar på tråden Har ni med PCO lyckats få barn