• EbbaGrön

Hur skulle ni ha gjort?

Ja, hur skulle ni gjort? Jag har ätit 10enkelkurer & 1dubbelkur av pergotime utan något vidare ägglossnigs-resultat.
    Äter nu metformin (2tab/dag) och har ätit det i ungefär 3veckor. Men nu när jag får mens tycker dom på kvinnokliniken att jag ska ta enkelkur av pergotime. Inte dubbel.
    Och det tycker jag är helt idiotiskt när jag nu ätit SÅ många enkla kurer utan resultat.
    När jag ifråga sätter varför skriver hon " Bara en pergotime när mensen kommer. Det måste få ta lite tid. " Bebisverkstaden har hållit på sen-07 så jag tycker det har tagit MYCKET TID !!

Är så sugen på att strunta i vad som säger och ta en dubbelkur ändå istället för enkelkur. Hur skulle ni gjort? Är det dumt av mig att inte göra som dom säger?

• Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort?
  • Mussebus

Jag som skulle bara ha tagit en enkelkur som det är dom som har sagt det. Men däremot förstår jag inte varför du och även dom inte har rekommenderat att gå vidare med någon annan metod som sprutor eller ivf när det inte har fungerat på så många försök med pergotime?

Mamma till Maja och min älskade ängel Isabelle
  • EbbaGrön
    Mussebus skrev 2010-10-25 21:44:57 följande:
    Jag som skulle bara ha tagit en enkelkur som det är dom som har sagt det. Men däremot förstår jag inte varför du och även dom inte har rekommenderat att gå vidare med någon annan metod som sprutor eller ivf när det inte har fungerat på så många försök med pergotime?
    Tack för ditt svar !
    Håller med dig, allt känns så hiiimla långdraget.
    Känns som det beror på att jag bara är 23-24år gammal och dom känner att dom kan dra ut lite grann på det hela !
  • Mussebus

Ang ålder så förstår jag lite deras resonemang som man måste vara 25 för att få finansierat ivf. Men sprutor kan man ju alltid testa.
    Jag ska inget själv säga då jag inte heller vill ge upp men dom säger att har inget hänt efter 3-4 försök på pergotime är det ingen idé att fortsätta då det inte är bra för kropp eller livmoder heller.  Men som sagt jag har nog gjort 7-8 försök i några omgångar.

Mamma till Maja och min älskade ängel Isabelle
Svar på tråden Hur skulle ni ha gjort?