När kan man höra barnets hjärtljud för första gången?
Hej
Har precis varit på VUL och fick se barnets hjärta slå, härligt!
Men nu undrar jag när man kan höra barnets hjärta slå för första gången, i vilken vecka?
Hej
Har precis varit på VUL och fick se barnets hjärta slå, härligt!
Men nu undrar jag när man kan höra barnets hjärta slå för första gången, i vilken vecka?
Jag fick höra det hos BM förra veckan, då i v 16. Helt fantalastiskt!
Jag hörde min bebis i v 15.
Jag fick höra det i onsdags och är i V.25 Ganska häftigt en kick i tillvaron
är det inte olika från län till län?
vill också höra hjärtljud...
När jag var i vecka 10 frågade jag om det gick att höra hjärtljuden, och min BM sa då att det kan gå, men det är inte säkert att man hör något. Just för risken att inte höra så valde jag att inte ens försöka.
Däremot sägs det att det inte ska vara några problem ett par-tre veckor senare.
Själv fick jag höra första gången förra veckan, då i vecka 21.
Jag gjorde ett UL när jag var i vecka 9+0 och bm satte på ljudet så jag kunde höra hjärtat slå. Häftigt!
Jag gjorde vul i 9+0 och fick höra hjärtljuden! Bilder från det vulet finns i mitt galleri.
Jag var på inskrivning i v.8+5 och redan då hördes fina hjärtljud. Förra graviditeten hörde jag oxå på inskrivningen v.10. (Kan nämnas att jag har en BM som gärna testar att lyssna efter hjärtljud tidigt. Hon frågar om man vill först och förklarar att det inte är alltid det hörs.) Jag är jättenyfiken och har haft tur alla ggr!
Är i v.12+0 idag och var idag på inskrivning hos barnmorskan. Hon försökte hitta hjärtljudet (jag bad henne kolla) men kunde inte hitta det. Det enda hon kunde höra var hur navelsträngen pulserade. Visst blev jag besviken men det var ändå en chans jag ville ta! Hon sade redan innan att jag fick försöka att inte bli alltför besviken om hon inte hittade hjärtljuden. Annars kollar de väl runt v. 20 och då ska hjärtljuden höras (det var så för mig i förra gravideten i alla fall.)
Jag fick höra det vid inskrivningen hos BM och var då i v.10.
Jag bor i Småland och här får man lyssna på hjärtljuden i v 14
Ska på första Vul imorgon och är då i v7 (6+3) Imorgon ska vi dit för att se att det lilla hjärtat slår som det ska. Alltså ska man kunna se detta ungefär tidigast v.7 (då Bm sa till mig att v6 är för tidigt)