• Joico

Ola-Conny i Ullared

Den där Ola-Conny i Ullared.. han heter ju inte Ola-Conny, inte på riktigt.
    Är det nån tv-grej dom slängde ihop för att han ska passa bra ihop med Morgan eller? Och för att Ola-Conny är så fruktanvärt fult namn att det blir bra tv? Störtlöjligt.

• Svar på tråden Ola-Conny i Ullared
  • Joico

Ja enligt bl.a Ratsit och Birthday.se så heter han just Erik Ola Conny som Trasan99 skrev. Hans tilltalsnamn är enbart Ola, inte Ola-Conny

• SilverEmma

Men han kanske kallas Ola-Conny? Min mammas man heter Kjell, men kallas Kjell-Ove (heter Ove i mellannamn)

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • hmcc

Hehe, min sambo ringde hem från Ullared idag (han hade ett ärende i närheten för sitt jobb) och parkerade brevid Ola-Conny (dom gick ur bilarna samtidigt)

Synd jag inte läste tråden tidigare då kunde jag bett honom fråga

• Stargirl

Kollegorna tilltalar honom Ola-Conny, skulle de ändra det också framför kamerorna.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Joico

Stargirl: Ja, varför inte.. Om TV vill kalla honom Ola-Conny så måste väl alla ändra sig. I senaste avsnittet när han skulle betala i personal-kassan så sa kvinna i kassan bara Ola en gång.

• Stargirl
    Joico skrev 2010-10-27 20:42:24 följande:
    Stargirl: Ja, varför inte.. Om TV vill kalla honom Ola-Conny så måste väl alla ändra sig. I senaste avsnittet när han skulle betala i personal-kassan så sa kvinna i kassan bara Ola en gång.
    Ja kan ju vara så. Men för mig låter det inte normalt....fast vad vet jag jag är inte normal heller.... hahahha
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Superbia

Har också reagerat på att vissa kallar honom för bara Ola ibland. Har väl mest tänkt att det är en förkortning av hans namn.

Morten & Vidar 091029
  • Putte11

OK - TS är alltså arg för att det saknar ett bindestreck i hans namn...?

• Joico
    Putte11 skrev 2010-10-27 22:42:53 följande:
    OK - TS är alltså arg för att det saknar ett bindestreck i hans namn...?
    Nja, jag är irriterad över att det verkar som att hans namn är ihopsatt för bättre TV. Enligt de sajter jag har kollat så är hans tilltalsnamn Ola, enbart Ola.
  • Linda1976

jag antog att hans föräldrar är från Norge, men detta verkar ju skumt

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Miss Lau

Fast det är väl knappast unikt att det i folkbokföringen står tex Anna Maria men att familj och vänner ändå säger det som ett dubbelnamn, och ibland bara ett av namnen. Jag känner flera som har sina namn så.

• Putte11
    Joico skrev 2010-10-27 23:15:34 följande:
    Nja, jag är irriterad över att det verkar som att hans namn är ihopsatt för bättre TV. Enligt de sajter jag har kollat så är hans tilltalsnamn Ola, enbart Ola.
    OK, förstår att det är jobbigt. Men det är ändå bara ettt bindestreck det skiljer på.
Svar på tråden Ola-Conny i Ullared