• acer

Yrsel, synrubbningar och "svaghet"

Jag är i v 6 och har blivit väldigt yr, fått lite synrubbningar och känner mig orkeslös. Är det någon annan som känner igen sig?

• Svar på tråden Yrsel, synrubbningar och "svaghet"
  • ludicrous

Låter som att du kan ha järnbrist och att man ser sämre får vissa under graviditeten :D

• ludicrous

Köp Hemofer järntabletter och ta några om dagen, de är speciellt anpassade för gravida/ammande men är inte så starka

• En helt vanlig mamma

Jag har samma symtom, men ar inte gravid. Ar skitjobbigt att vara sa har och det har tyvarr pagatt laaange...Men, hor med din lakare om det ar kopplat till graviditeten.

• Soffen

Det är precis så jag känner mig också. Är snart i v 6. Det kommer som rusningar till huvudet, både när jag står, sitter och ligger. Hela kroppen stannar upp känns det som, och så blir jag förståss yr. Jag tror dock inte att det är farligt men jag är orolig för att svimma eftersom jag har haft problem med lågt blodtryck tidigare.

När jag försökte springa ifatt bussen i förra veckan så kände jag mig svimfärdig efter bara någrasteg, så visst blir man matt. Förhoppningsvis går det över snart...

• niiina

Om jag känner igen det?? Du beskriver mig i ett nötskal. Lägg sen till illamående och frossa *suck*
    Är i v7

• miamaria67

Här är en till.... är yr, trött och orkeslös dessutom är det liksom en suddig hinna ibland framför vänster öga. Jag är i v13 nu och har haft lågt blodtryck och svimmat i tidigare graviditeter så det hör nog till....

• malinkat

Yrsel var mitt graviditetstecken, så här sett i backspegeln! Var nog yr ända till v 7

• Ein

malinkatarina !
    kom yrseln innan du visste att du var gravid ?
    jag har börjat få huvudvärk, & bröstvårtorna är nästan
    alltid hårda nu ,.
    Imorse hade jag någon slags halsbränna/illamående.
    ömma bröst har jag också . & dom käns lite fylligare,
    vad tror ni.
    Kan det vara ett barn på G :)

Svar på tråden Yrsel, synrubbningar och "svaghet"