• lilla hej

Jag behöver hjälp....

Min dotter som nu är 7,5 månad klarar/vill inte suga från en nappflaska. När hon får in flaskan tuggar hon i sig välling
    Jag har provat de flesta flaskorna, mam, bambino, esska, tommi tippee, avent o jag vet inte allt de heter.
    Jag har också provat att ge välling i pipmugg eftersom hon dricker vatten ur en sån. Dock utan önskat resultat.
    Hon gillar välling eftersom när hon får smak på det så vill hon ha mer.
    Gröt är inte heller något optimalt alternativ då hon bara vill ha någon sked men sen inte mer.
    Vällingen är tänkt som sista målet. Än så länge ger jag lite välling (det hon får ut av tuggandet, ca 10-70 ml) och sen ammar jag henne. Dock är jag borta en kväll i veckan då jag pluggar och jag hade ju inte tänkt att amma i all evighet Jag har dock försökt med flaska ganska länge....

Någon som har tips till mig?

• Svar på tråden Jag behöver hjälp....
  • MammanZ

Har du testat med en napp med större hål? Välling brukar vara ganska tjock, och nappen som följer med brukar vara med litet hål. Testa att köpa en napp nr 3 eller 4, så kanske det funkar bättre

• Miss Lau

Är du säker på att hon är hungrig? Min son tuggar också på nappen om han inte är riktigt hungrig eller sugen. Är han däremot det så suger han på nappen.

I annat fall tror jag inte det blir några problem om du är borta en kväll i veckan. Kanske tycker hon helt enkelt bättre om att amma och väljer det när valmöjligheten finns. Finns du inte där är det flaska eller ingenting att välja på, och då kanske hon väljer flaskan.

• La Lola

Servera det i tallrik eller vanlig mugg?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • lilla hej
    MammanZ skrev 2010-10-26 10:07:44 följande:
    Har du testat med en napp med större hål? Välling brukar vara ganska tjock, och nappen som följer med brukar vara med litet hål. Testa att köpa en napp nr 3 eller 4, så kanske det funkar bättre