• Pyssilullan

Hjälp mig! En bra Nikon kamera för Nybörjare? vad ska jag välja?

Jag är så sugen på att köpa en ordentlig kamera, som alla andra!

En Systemkamera!

Har fastnat för Nikon!

Någon som vill hjälpa mig? vad ska jag tänka på? Vad ska jag välja? I vilken prisklass ska jag lägga mig?

• Svar på tråden Hjälp mig! En bra Nikon kamera för Nybörjare? vad ska jag välja?
  • Kenneth b

En bra Nikon att börja med är Nikon D40. Du borde kunna hitta en begagnad på blocket med 18-55 objektiv för cirka 2500 kr.

• Kenneth b

Om du vill ha ny med video och lite mer finesser så kolla på Nikon D3100. Dock blir det då dyrare.

• Probably the best    in the

Hur mkt pengar har du?
    För även om du köper ett bra hus så vill du snart ha fler objektiv, och det kostar. Det kan vara värt att köpa ett lite billigare hus och en köpta till objektiv.
    Så tänk hur mkt pengar du har och tänk efter vilka objektiv som lockar (dvs vilka typ av bilder ska du ta?).

• kentafinell

Beskriv först vad du ska fotografera så kanske du kan få bra svar. Ska du fota sport behöver du snabb AF, fotar du kvällar eller i dålig belysning behöver du en kamera med lite brus på höga ISO. Att säga att  en D40 är en bra kamera att börja med håller jag inte riktigt med om. Satsa på en kamera som är modernare och var inte rädd för begagnat.

Svar på tråden Hjälp mig! En bra Nikon kamera för Nybörjare? vad ska jag välja?