• leana

    Att må dåligt

    För snart 9 veckor sedan ställdes livet på ända när jag i v 7 fick som jag trodde till en början var ett vanligt missfall. Det visade sig efter många Hcg mätningar samt VUL att det var ett utomkvedshavandeskap. Så dessa veckor har varit jobbiga med massa blödningar, provtagningar, mängder med VUL. Nu på torsdag ska jag till gyn igen för förhoppningsvis en sista Hcg mätning samt att titta så att kroppen tagit hand om X:et själv. Jag har givetvis inte mått helt hundra under dessa veckor men de sista dagarna har jag märkt att nu när de fysiska symtomen börjat avta samt att jag kan se ett slut på de fysiska problemen och alla gynbesök så  har jag börjat må allt sämre inombords. Förut när man varit mer upp i det andra med blödningar etc etc har det på nåt sätt varit lättare. Idag slog det mig igen att det barn som det var tänkt att det skulle bli att man aldrig får träffa det etc etc och jag har varit/är så ledsen att tårar bara fullkomligt strömmat nedför miona kinder idag. Allt känns så tomt och så tungt. Tänkte bara höra om någon reagerat såhär? Att det psykiska kommit efter så att säga? Det jobbigaste med denna känsla är att det verkligen känns som att jag aldrig kommer bli glad igen utan att man bara "sjunker".

  • Svar på tråden Att må dåligt
  • Sunflower Sthlm

    Jag känner igen mig otroligt mycket i det du skriver. Jag fick cellgifter vilket gjorde att det tog lite mer än 4 veckor innan mitt hcg var nere på under 5. Visst var det jobbigt och blev väldigt matt av sprutan men utöver det så var det ganska ok ändå. Men nu när kroppen är återställd så kommer alla känslor. Jag har gråtit en hel del och det känns helt enkelt skit att det inte blir en bebis i april, som det förhoppningsvis skulle blivit om allt gått som det skulle. Så jag förstår vad du menar. Har ingen aning om hur jag ska hantera det. Vänta tills det känns bättre kanske. För jag vill ändå tro att det kommer att kännas bättre med tiden. Jag längtar nu mest tills vi får börja försöka igen.

  • leana

    Hej,
    tack för svar! Jo jag hoppas också att det ska kännas bättre och tror väl det också trots att det bara känns mörkt nu. Vet inte riktigt om man ska "prata med någon" typ kurator eller liknande fast samtidigt tänker jag att de kanske tycker man är "löjlig" som vill det. Någon här som pratat med någon professionell så att säga och hjälpte det isåfall er? Jag hade ett gynbesök igår och nu är Hcg nere på 2 och förmodligen är den blödning jag har nu mensen som kommit. Så nu är det väl ett avslutat kapitel rent fysiskt men som sagt absolut inte psykiskt. Hon frågade om jag tänkte försöka bli med barn nu men jag sa som jag känner att jag vet verkligen inte om jag vågar, för det känns som att man inte skulle orka denna "resa" igen.
    Hur mår du nu Sunflower Sthlm? Ska ni försöka igen snart?
    Kram!

Svar på tråden Att må dåligt