• jessapessa

McDonalds-arbetare?

Någon mer härinne som är som jag, arbetar på McDonalds?
    Vilken restaurang? hur länge har ni jobbat? befattning?

Vore kul om det fanns fler än jag!

• Svar på tråden McDonalds-arbetare?
  • Pink Rose

Trivs du?
    Hur mycket har du i lön?

De söker folk i stan här, och jag funderar på att söka... Men jag har hört så mycket skräck historier om McD. Vet inte om jag vågar

• Nyfiken gul

jag har jobbat där...

Jobbade på McDonalds karlaplan/Fältöversten...Stockholm

var vanlig medarbetare, hade planer på att bli skiftledare men jag träffade kärleken innan dess o slutade o flyttade till Hälsingland....

Jobbade där lite drygt 1 år innan jag slutade

• jessapessa

Pink Rose: än så länge trivs jag, är inne på mitt femte år nu började som ett extraknäck när jag pluggade.. men gick upp i heltid efter skolan
    har utbildat mej mera nu, är skiftledare och planerar på att bli första assistent.
    Min lön är bra faktiskt, får ut 17000 efter skatt, så jag klagar inte

Nyfiken gul: trivdes du då?

• Nyfiken gul

Trivdes som fina fisken!! Hade urkul i mitt gäng och hur tungt det än var ibland fanns det alltid tid för lite bus o uppmuntran...

Min chef var rena ragatan men gud vad vi avgudade henne!! Hon var underbar! Hård som flinta men millimeterrättvis...

• Lilla Prussiluskan

17000 efter skatt?? Det är ju över medellön ju!! Grattis!!

• Pink Rose
    Låter ju bra, hur mycket tjänade ni som "vanlig" arbetare då?

Nu kanske det låter som jag har massa fördomar och sånt, men det är inte meningen Men jag har hört att man "stinker" efter man har jobbat, att det är så mycket flott etc. Och att man inte vill äta hamburgarna om man har jobbat där. Är det sant?
  • Nyfiken gul

jag jobbade deltid o fick ut ca 7.500 om jag minns rätt....

Ja man stinker frityrolja, det gör man helt klart, men det är ju därför man har arbetskläder och man duschar o byter om efter avslutat skift...

Att man inte vill äta hamburgarna beror på att man äter de jämt till lunch... man blir mätt efter ett tag ...

slutade jobba på McD för 1½ år sedan o först nu klarar jag av att äta hamburgare igen utan att känna mig "mätt"...

man äter för mycket helt enkelt.

• jessapessa

Pink Rose:
    Vet faktiskt inte vad lönen ligger på som "vanlig" medarbetare, den baseras ju på ålder, erfarenhet, och anställningsform.

Klart man luktar efter jobbet, alla maskiner som är på,värmen frityren/oljan, men inte stinker man så att det inte går att vistas i samma rum duschar alltid innan jag åker hem, o byter kläder (hatar verkligen att visa mej i arbetskläderna, dem är inte direkt bekväma )

• jessapessa

Å just det.. jag har tröttnat rejält på maten.. varierar mellan cheesburgare,kycklingbitar och bigmac.. när jag jobbar så äter jag två cheesburgare till lunch, endast, o ett glas vatten typ.

Svar på tråden McDonalds-arbetare?