• hmcc

    Laga dragkedjor, vad kostar det?

    Vet inte vart jag ska lägga denna tråden men funderar på vad det kan kosta att laga dragkedjor och vart man vänder sig, skräddare?

  • Svar på tråden Laga dragkedjor, vad kostar det?
  • Tecken

    Ja, du vänder dig till en skräddare. Ibland har kemtvätterier skräddare. Svårt att svara på vad det kostar, beror på var dragkedjan sitter, om du själv har en ny eller vill köpa en av skräddaren etc.

  • pamilya

    Jag gick till en skräddare med sambon jacka, hade dock med mig en egen dragkedja som jag hade köpt för att jag trodde att jag var pysslig av mig ;) Skräddaren tog en femtiolapp för besväret.

  • hmcc

    Den öppnar sig när den är stängd.

    Bra då ska jag hitta en skräddare

  • hmcc
    Joico skrev 2010-10-26 15:21:51 följande:
    Okej.. jag har fått lära mig att en dragkedja som delar på sig/öppnar sig beror på att släden är utnött. Tydligen ska ZlideOn vara bra mot det. Nej, jag har ingenting med dom att göra tycker bara att det verkar vara en schysst produkt www.zipclip.se/default.asp?p=PRODUKTER
    Jag fattar ingenting, man ersätter alltså den där mojen man drar i?

    Fast när dragkedjan väl är stängd är problem kvar eftersom min dragkedja öppnar sig då den är stängd...eller förstår jag inte grejen med denna...
  • Joico
    hmcc skrev 2010-10-26 16:07:15 följande:
    Jag fattar ingenting, man ersätter alltså den där mojen man drar i?

    Fast när dragkedjan väl är stängd är problem kvar eftersom min dragkedja öppnar sig då den är stängd...eller förstår jag inte grejen med denna...
    "Med öppningsbara ZlideOn lagar du enkelt din trasiga dragkedja. Om din dragkedja delar sig, har förlorat tand eller om löparen har gått sönder kan du med ett enkelt handgrepp byta ut den till ZlideOn. Du slipper sprätta och sy... ZlideOn fungerar på de flesta dragkedjor och finns i flera olika storlekar."

    "Dragkedjan delar sig. Hjälper det att byta till ZlideOn?
    Ja. Dragkedjan delar på sig för att den gamla löparen har blivit slapp och behöver bytas ut."
  • hmcc
    Joico skrev 2010-10-26 21:21:42 följande:
    "Med öppningsbara ZlideOn lagar du enkelt din trasiga dragkedja. Om din dragkedja delar sig, har förlorat tand eller om löparen har gått sönder kan du med ett enkelt handgrepp byta ut den till ZlideOn. Du slipper sprätta och sy... ZlideOn fungerar på de flesta dragkedjor och finns i flera olika storlekar."

    "Dragkedjan delar sig. Hjälper det att byta till ZlideOn?
    Ja. Dragkedjan delar på sig för att den gamla löparen har blivit slapp och behöver bytas ut."
    Nejmen vad sjukt, nästan lite för bra

    Ska in å läsa mer.
  • Joico
    hmcc skrev 2010-10-26 22:00:05 följande:
    Nejmen vad sjukt, nästan lite för bra

    Ska in å läsa mer.
    Told you so jag bara väntar på att nån av mina dragkedjor ska gå sönder så jag får prova, hahah!

    Den här "frågor och svar"-sidan finns inte med på deras hemsida, antar att dom bytt namn eller nåt.. men jag hittade på den när jag Googlade http://www.zipclip.se/page.asp?p=13. Svaren lär ju vara desamma trots att det är en inaktuell sida
  • hmcc

    Fast det kostar ju lika mycket som att lämna in det hos skräddare...50 spänn i frakt och exp avg...

Svar på tråden Laga dragkedjor, vad kostar det?