Vet du vad som är felet? Har du varit hos amningsmottagning? Intensivammat? Tar mig friheten att saxa in ett svar jag gav till en annan person häromdagen, om våra erfarenheter:
Jag har aldrig helammat i ordets egentliga bemärkelse. Sonen var trött och sög inte ordentligt och fick tillägg redan på BB. Men när vi åkte hem, efter en vecka, så ammade han enbart. Det höll i sig tills dess han var 3,5 månader. Jag vet inte vad som hände, men han stagtnerade i vikt och vi fick börja ge lite tillägg. Troligen lite mindre än vad du verkar ha gett, men ändå. Jag misstänker att det hörde ihop med att han slutade äta på natten och att han kanske fick i sig för lite, för där ett tag somnade han så fort han fick bröstet... Jag hade dock gett mig fan på att amma! Troligen var jag dock rätt stressad över hela situationen, precis som du, för jag hade rätt mycket problem med stockningar och utdrivningen et bra tag framöver. Jag kämpade med intensivamning, väckte honom under natten (vilket många gånger var nästan omöjligt och jag satt nästan och grinade för att jag ville få honom att amma), drack amningste, etc etc. Det som FAKTISKT fungerade var att dricka. Jag drack lite för lite och jag märker även nu att om jag dricker för lite (eller stressar för mycket) så kan produktionen gå ner lite. Det är dock tillfälligt.
När sonen var fyra månader började vi ge honom gröt och smakisar och när han var fem månader hade vi slutat ge honom ersättning och gav istället gröt två ggr om dagen. Jag var så stressad över att ge flaska så att börja med mat var en lättnad. Och då var det som att allt lossnade. Amningen började fungera fläckfritt igen och jag har sedan dess lärt mig att tillfälliga nedgångar är just tillfälliga och övergående. Han ammar ganska mycket under dagen, men jösses, han har gått från att äta två små grötmål och en tesked smakportion om dagen till att äta riktig frukost och två lagade mål mat och något mellanmål utan att jag känt att amningen eller produktionen har påverkats av det. Han har gått från att amma 1-2 gånger om natten till att vilja amma 4-5 gånger utan att det varit några större problem. Men, jag har fått lära mig att inte stressa upp mig över amningen och att det inte ska fungera, för DET påverkar mer än vad man kan ana!
Det behöver inte alls sina i rasande fart, själv upplever jag att jag fick bättre produktion när jag kunde slappna av mer och utdrivningen fungerade bättre. Du har ju ammat i tre månader och produktionen borde vara ganska stabil. Jösses, det finns kvinnor som ammar en gång per dygn och det fungerar.
Ammar du ett antal gånger per dygn så ställer produktionen in sig på det! Stort lycka till