• Anonym (undrar)

ikea kredit?

vill gärna vara anonym för att inte dom jag känner ska få reda på att jag har ansökt om kredit kort.

jag har ansökt om en kredit på ikea på 10 000kr det e den där ikea handla startkapital heter den
    jag blev beviljad och har skrivit ut lappen och på deras sida står det att jag kan skicka in lappen till ikano eller lämna den direkt till dom på ikea,
    e de n¨n som lämnat sin lapp direkt till dom där på ikea och hur funkar de? de står att jag kan börja handla direkt om jag lämnar lappen till dom stämmer de??

• Svar på tråden ikea kredit?
  • Anonym (jobbar på ikea)

Du behöver inte ta med lappen till ikea om du redan är beviljad, skicka den till ikano så får du ditt kort. På ikea behöver personalen ditt leg för att kunna skapa ett sk. köpbevis. Köpbeviset lämnar du sen i kassan som betalning, i stället för att dra kreditkortet. Personalen som står i infodiskarna i varuhuset kan göra ett köpbevis åt dig, tror inte att de gör det nere på lagret eller vid kassan.

• Anonym (undrar)

ok men jag tänkte åka dit idag är lite brottom med möbler så tänkte att jag kunde börja handla idag. kan jag börja handla redan idag då?

• Anonym (undrar)

jag ska bara handla det absolut nödvändigaste  och jag ska betala av  på 12 mån och då var det räntefritt stog de.
    har redan läst den tråden du skicka

• Anonym (!)
    Anonym (undrar) skrev 2010-10-26 14:58:46 följande:
    jag ska bara handla det absolut nödvändigaste  och jag ska betala av  på 12 mån och då var det räntefritt stog de.
    har redan läst den tråden du skicka
    Ja, då så!
  • Anonym

är du säker på att det är räntefritt? Är det inte bättre att spara tills du har råd på riktigt?

• Anonym (jobbar på ikea)
    Anonym (undrar) skrev 2010-10-26 14:51:43 följande:
    ok men jag tänkte åka dit idag är lite brottom med möbler så tänkte att jag kunde börja handla idag. kan jag börja handla redan idag då?
    Som du säkert upptäckt om du åkte till ikea, så går det utmärkt att handla på en gång.
  • Anonym (SR)
    Anonym skrev 2010-10-26 15:12:43 följande:
    är du säker på att det är räntefritt? Är det inte bättre att spara tills du har råd på riktigt?
    Det kan ju vara lite knöligt att sitta på golvet och titta på TV i väntan på att man har råd med en soffa, eller att äta på en papperstallrik på flyttkartongen som bord tills man sparat ihop till ett bord. Ibland måste man bara köpa grejer på avbetalning om man inte har sparade pengar.
  • Anonym (undrar)

ja tack för er som svarat jag var där och handla igår och det gick bra..

ja som sagt har bara köpt absolut nödvändiga saker som jag verkligen behövde nu direkt så när kortet kommer ska det kliippas direkt. :)

• Anonym

Hej!
    Jag måste bara fråga:
    Var det räntefritt eller kom den till en massa avbetalningsavgifter osv.? 

Svar på tråden ikea kredit?