• josefinebornstrom

illaluktande urin

jag har ett STOOORT problem..
    mitt urin luktar jätte illa..
    alltså riktigt illa verkligen!
    min sambo säger åt mig att dricka vatten.. å jag dricker massor av vatten för att försöka få de att försvinna.. men de gör de inte..
    va kan de va för fel????

• Svar på tråden illaluktande urin
  • Veritas18

Låter som en urinvägsinfektion. Kolla med läkaren. Brukar vara en av de första symptomerna. Tro mig, lider av det konstant.

• josefinebornstrom

men har haft urinvägsinfektion tidigare.. ett antal ggr.. å varje gång så har jag fått super ont direkt...

• Anonym (uvi)
    paulii skrev 2010-10-26 15:59:46 följande:
    Låter som en urinvägsinfektion. Kolla med läkaren. Brukar vara en av de första symptomerna. Tro mig, lider av det konstant.
    Är det säkert att det luktar just av uvi? Jag har nämligen haft väldigt mycket uvier och jag kan inte komma ihåg att det luktat särskilt illa. Lite annorlunda kanske om det varit en kraftig men det har bara luktat inne på toaletten precis när jag kissat. Numera däremot har det börjat lukta typ pissoar om fingrarna om jag typ råkat peta mig mellan benen fast jag inte ens kännt om jag har en uvi.. Är det samma för dig? Eller luktar det bara på toaletten?
  • Veritas18
    Anonym (uvi) skrev 2010-10-26 16:07:36 följande:
    Är det säkert att det luktar just av uvi? Jag har nämligen haft väldigt mycket uvier och jag kan inte komma ihåg att det luktat särskilt illa. Lite annorlunda kanske om det varit en kraftig men det har bara luktat inne på toaletten precis när jag kissat. Numera däremot har det börjat lukta typ pissoar om fingrarna om jag typ råkat peta mig mellan benen fast jag inte ens kännt om jag har en uvi.. Är det samma för dig? Eller luktar det bara på toaletten?
    Har haft 6-7 ggr nu bara 2010. Skitjobbigt. Och pg.a all penicilin så har jag åkt på en svampinfektion också :( Men svar ja, luktar då i toaletten och inte i övrigt.

Till t.s det är inte alltid man får ont. Jag har åkt på det utan att få ont direkt. Som om min kropp har vant sig vid de Rynkar på näsan
  • Anonym (Whoknows!)

Köp tranbärsjuice, det brukar man ha på vissa ålderdomshem just för att deras urin kan lukta starkare..

Värt att prova.. på mig har det hjälp med 2 liter juice när jag fått urinvägsinfektion.. Solig

• Veritas18

Tro mig, jag har provat ALLT. Va igår hos läkaren där vi ska börja en speciell behandling. Ska gå till en uroterapeut också och efter behandlingen blir det undersökning av urinblåsan samt en längre kur om den här inte skulle funka. Efter det så blir det antagligen röntgen av mina njurar.
    Hatar det här alltså. Jag har ingen UVI nu men jag känner alltid igen de.

• josefinebornstrom

jag ska köpa tranbörsjuice.. =))) körde en sväng förut med de men slutade men ska nog börja igen å hoppas de försvinner.. =)

• Anonym (uvi)
    paulii skrev 2010-10-26 16:15:36 följande:
    Tro mig, jag har provat ALLT. Va igår hos läkaren där vi ska börja en speciell behandling. Ska gå till en uroterapeut också och efter behandlingen blir det undersökning av urinblåsan samt en längre kur om den här inte skulle funka. Efter det så blir det antagligen röntgen av mina njurar.
    Hatar det här alltså. Jag har ingen UVI nu men jag känner alltid igen de.
    Jag har också provat allt. Vad är det för speciell behandling? Har precis börjat med ett örttee som heter gullris, stimulerar njurarna, och jag känner faktiskt redan skillnad. Prova!
  • Veritas18

Åh! Det där låter bra.
    Är så emot att hålla på att ta tabletter hela tiden. Behandlingen går ut på att jag ska ta en tablett (kommer ej ihåg vad de heter) varje gång efter samlag. Vet inte men jag sa till läkaren att jag trodde inte att det berodde på det (har varit tillsammans med min kille i över ett år) men vi skulle prova iallafall.
    Tror inte att folk fattar hur frustrerande det är egentligen :(

Vart köper man örtteét nånstans?

• Anonym (uvi)
    paulii skrev 2010-10-26 16:22:10 följande:
    Åh! Det där låter bra.
    Är så emot att hålla på att ta tabletter hela tiden. Behandlingen går ut på att jag ska ta en tablett (kommer ej ihåg vad de heter) varje gång efter samlag. Vet inte men jag sa till läkaren att jag trodde inte att det berodde på det (har varit tillsammans med min kille i över ett år) men vi skulle prova iallafall.
    Tror inte att folk fattar hur frustrerande det är egentligen :(

Vart köper man örtteét nånstans?
    På hälsokosten, A. Vogels Gullriste. Har dessutom en utrensande effekt så man kan känna sig lite mosig och illamående om man inte mjukstartar, men sen blir huden finare som en bonus :) Har klarat mig från penicillin nu ett tag och jag brukar äta två kurer i månaden och har gjort så i åratal, i princip kroniskt alltså. Har även en riskudde jag värmer i micron och brukar sitta på då värme oxå har en läkande effekt och jag blir alltid sämre på hösten..
  • Veritas18
    Anonym (uvi) skrev 2010-10-26 17:53:04 följande:
    På hälsokosten, A. Vogels Gullriste. Har dessutom en utrensande effekt så man kan känna sig lite mosig och illamående om man inte mjukstartar, men sen blir huden finare som en bonus :) Har klarat mig från penicillin nu ett tag och jag brukar äta två kurer i månaden och har gjort så i åratal, i princip kroniskt alltså. Har även en riskudde jag värmer i micron och brukar sitta på då värme oxå har en läkande effekt och jag blir alltid sämre på hösten..
    Bra tips! Ska verkligen prova. Du, hjälper teét också mot uppblåshet? Eftersom den har ett utrensande effekt?
  • Anonym (uvi)
    paulii skrev 2010-10-26 21:01:23 följande:
    Bra tips! Ska verkligen prova. Du, hjälper teét också mot uppblåshet? Eftersom den har ett utrensande effekt?
    Strul med njurarna gör ju att man blir svullen. Jag kan t ex se att jag har en infektion på att man blir svullen och "puffig" runt ögonen. Ser trött och ful ut helt enkelt. Och det försvinner ju i samband med att njurarna fungerar bättre. Däremot om du menar magupplåsthet så påverkar ju alltid de inre organen varandra, så mår njurarna bättre mår hela du bättre. Oftast får man en överväxt av candida i tarmen av den här överkonsumtionen av penicillin. Bra mot det är att dricka molkosan, oxå från A Vogel på hälsokosten.
  • Veritas18
    Anonym (uvi) skrev 2010-10-26 21:13:46 följande:
    Strul med njurarna gör ju att man blir svullen. Jag kan t ex se att jag har en infektion på att man blir svullen och "puffig" runt ögonen. Ser trött och ful ut helt enkelt. Och det försvinner ju i samband med att njurarna fungerar bättre. Däremot om du menar magupplåsthet så påverkar ju alltid de inre organen varandra, så mår njurarna bättre mår hela du bättre. Oftast får man en överväxt av candida i tarmen av den här överkonsumtionen av penicillin. Bra mot det är att dricka molkosan, oxå från A Vogel på hälsokosten.
    Skitbra! Ska verkligen kolla upp det! Tack :) Förresten, smakar teét bläh eller är det acceptabelt? haha
  • Anonym (uvi)
    paulii skrev 2010-10-26 21:19:59 följande:
    Skitbra! Ska verkligen kolla upp det! Tack :) Förresten, smakar teét bläh eller är det acceptabelt? haha
    Det är väl inget man väljer till scones kanske:) men det är klart sväljbart, särskilt med tanke på att det är som medicin och du ska ändå bara dricka en klunk då och då under en hel dag, annars mår man pyton..
  • Veritas18

Haha så inget man har till fixat. Got it! Men tycker att det är bättre än att proppa i sig tabletter hela tiden.

Svar på tråden illaluktande urin