• mammipammi

Schampo som får håret att växa snabbare??

Var nyligen hos frissan och hon försökte sälja ett schampo som skulle få håret att växa fortare då jag försöker spara till långt. Jag har aldrig hört talas om det. Är det någon som provat och vad tycker ni? Funkar det?

• Svar på tråden Schampo som får håret att växa snabbare??
  • Jezamine

Klart att de säger så.De vill ju sälja.Jag skulle inte gå det.

Jag är INTE avstängd
  • Elli47

Låter som rent humbug. Hur skulle ett schampo kunna påverka hårväxten??

• kakmamman

Det finns schampoo-tillverkare som påstår sig ha ett schampoo som snabbar på hårväxten, låter som en myt? Jo, på sätt å vis. Men på ett sätt stämmer det, men det e väl nog snarare så att det är ett bra schampoo som kanske har den näringen håret behöver för att t.ex inte gå av..och på så vis "behålla" hårets naturliga hårväxt på ett bra vis

Då är snarare tabletter bra..som hjälper kroppen inifrån ;) där hårsäckarna sitter

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman
    kakmamman skrev 2010-10-26 17:10:04 följande:

Det finns schampoo-tillverkare som påstår sig ha ett schampoo som snabbar på hårväxten, låter som en myt? Jo, på sätt å vis. Men på ett sätt stämmer det, men det e väl nog snarare så att det är ett bra schampoo som kanske har den näringen håret behöver för att t.ex inte gå av..och på så vis "behålla" hårets naturliga hårväxt på ett bra vis

Då är snarare tabletter bra..som hjälper kroppen inifrån ;) där hårsäckarna sitter

Typ zink..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Schampo som får håret att växa snabbare??