Varför fastnar bullarna i formen?
Ja, det undrar jag. Min teori är att det kanske är för varmt underifrån. Någon som vet??
Ja, det undrar jag. Min teori är att det kanske är för varmt underifrån. Någon som vet??
Jag gör alltid bara direkt på plåten på bakplåtspapper. Det är ju inte så mkt fett i bullar...kanske kan det vara det delvis
Vad har du för bullform?
Har testat massor med olika formar. Just nu har jag Toppits.
socker kan smälta fast i bullformen, och har man inte tillräckligt med fett så fastnar d ihop. sen fungerar mjöl exakt som lim, och har använts som det i många hundra år
mina fettbomber till bullar fastnar inte, men förr när jag bakade magrare så var d som lim däri...
så svaret är MERA FETT
ett magert alternativ är att ha i en burk kesella, det gör jag i mina lussekatter.
Kan bara hålla med mammacatta. Mina fastnar inte hellet och de är sådana att jag skulle få livslång portning hos viktväktarna om de visste...
Jag brukar vara lite snål med fettet i själva degen men sen ösa på i fyllningen. Alternativet är kanske att du gör gropbullar så fyllningen aldrig når själva formen?
Hmmm, ska alltså testa att vräka på *ännu* mera smör. Jaja, då blir det gott iaf