• AnaG

Overall eller tvådelat till ert barn i vinter ?

Hej!

Jag tycker det är lite intressant att veta vad ni väljer för vinterkläder till ert barn. Har ni overall eller tvådelat, eller kanske både och. Skulle också va intressant att veta varför ni väljer det ena eller andra eller båda. Och slutligen hur gammalt är barnet.

Hoppas på många svar.

Hej Svejs, Anna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Overall eller tvådelat till ert barn i vinter ?
  • LadyLi

Overall känns smidigast. Hade själv velat haft en. De verkar så mysiga att gå runt i:)

• Tinnys

2 o 4 år, overall, enklast på dagis både för personal och barn som inte får in snö överallt.

• Tingeling83

Overall till min snart 3åriga dotter , besvämast & enklast!
    Sonen snart 9 år vägra overall , ska ha tvådelat

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ?
  • Habaladabala

Både och till båda tjejerna (2,5år och 10 mån)
    Tänker ha overallen om vi är ute och leker osv medan det tvådelade om vi bara ska åka och handla eller liknande. Då kan man välja att ta bara jackan t ex så de slipper ha allt det varma på sig i affären.
    Skulle kunna ha bara vinterjacka till det men byxorna är bra att ha tillsammans med jackan om overallen är blöt eller tvättas eller nåt.  

• Tingeling83

Ja min dotter har jacka med , om man ej behöver overall

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • La Lola

Hedda kommer nog att ha både ock.
    (svarade utifrån henne).

Alma kör med 2-delat.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Vildänglarnas mamma

2.5 åringen har overall och 5 åringen tvådelat.

• Tant Green

Tvådelat har dottern haft sedan vintern hon var 3 år (vid 2 år hade hon båda delarna, vid 1 år hade hon bara overall).

Jag gillar det främst för att jag tycker att det är så få dagar här (i Stockholm, förutom förra vintern förstås) då overall är lagom varmt. Resten av vintern vill jag hellre kunna växla mellan olika varma jackor och olika byxor (höga skidbyxor med hängslen om det är snö eller fleecefodrad galon om det är slask). Visst skulle hon kunnat få ha en overall de få dagarna det är kallt och snö, men de kostar ju en del så jag lägger hellre pengarna på två varianter av jacka/byxor så räcker de från oktober-april här.

• AW76

Till 5-åringen: tvådelat. Han gjorde klart förra vintern att han inte gillade sin overall (Everest..1000 spänn..tack för den Flört) och har klargjort det ytterligare nu när det har varit minusgrader på morgonen. Så det blir inget overallköp till honom i år! Han har PO.Ps tvådelade som jag köpte i slutet på förra vintern och det kommer funka även i år. Sen har han softshelljacka + andra överdragsbyxor för lite mildare dagar.

Till 2½-åringen: hon har 2 overaller (en Didrikson från storebror innan han blev overallvägrare och en Reima som jag fyndade på Tradera) och även ett tvådelat från storebror.

Tycker det behövs både och eller som Sudd skriver: minst 2 jackor och byxor. Lite svårt att endast klara sig på EN overall hela vintern känner jag..

• Linda1976

overall till dagis
    2 extra vinterjackor (att ha när man bara åker bil, eller går ner till affären) I nödfall (om overallen skulle vara dyngsur på dagis och inte hinner torka i torkskåpet, så funkar ju vinterjacka med fleecebrallor+galonbrallor (eller fodrade dito) om det är svinkallt) 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Overall eller tvådelat till ert barn i vinter ?