• Venna

Tvätta Ludde-fårskinn från Ikea?!

Det står att det går att handtvätta fårskinnet, men hur får man det snyggast efteråt?

Går det ens att få fluffigt och fint igen, eller blir det stripigare och inte lika mjukt efter man har tvättat det?

Dela med er av era bästa fluffighets-tips!

• Svar på tråden Tvätta Ludde-fårskinn från Ikea?!
  • La Lola

Det går ju att borsta.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Venna

Så det är bara att handtvätta det och sen borsta det så blir det fluffigt och mjukt?!

Borde man ha i lite sköljmedel/mjukmedel i vattnet, eller förstör man skinnet då tro?

• La Lola
    Venna skrev 2010-10-27 21:36:01 följande:
    Så det är bara att handtvätta det och sen borsta det så blir det fluffigt och mjukt?!

Borde man ha i lite sköljmedel/mjukmedel i vattnet, eller förstör man skinnet då tro?
    Ja, det borde räcka.

Det finns speciella ullschampoon.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Margaux

Jag körde ett i maskin med ulltvättmedel.... 30 grader ullprogram... bidde inte bra! Fick kasta det!

• cloudberry79

Använd ullschampoo eller vanligt milt hårschampoo. Jag tvättar med sonens babyschampoo och det blir så mjukt och rent

If you love me - please don't feed me!
  • cloudberry79
    cloudberry79 skrev 2010-10-27 22:10:44 följande:
    Använd ullschampoo eller vanligt milt hårschampoo. Jag tvättar med sonens babyschampoo och det blir så mjukt och rent
    För hand alltså! Har inte ett Ludde utan ett naturskinn från svågerns gård, men det torde funka på samma sätt.
    If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Tvätta Ludde-fårskinn från Ikea?!