paulii skrev 2010-10-27 10:32:41 följande:
Ja verkligen! Prova med de istället. Skippa AF. Hur tänker de egentligen? Så de erbjuder praktiskt taget kurser till personer som kanske 80% av de redan har jobb? Skulle vara så mycket bättre om de erbjöd det till personer som är drivna att hitta jobb och som inte kan betala en utbildning kanske. Gaah, blir så arg på de!
Jag ville också testa en jobbcoach innan det här jobbet men de som satte käppar i hjulet vart just AF. Jag skulle skriva in mig där igen men då sa de "Kom tillbaka en annan dag för att det är så mycket folk och vi stänger snart" De stängde 16 den dagen och klockan va 15:30
Hur kan de uppmana folk att ta emot skitjobb när inte ens de orkar jobba? (fast de sitter på sina feta arslen hela dagen och lallar framför en dator?)
Har ingen erfarenhet av studentconsulting (har jobbat för proffice och placera personal) men de låter ju bra!
Ja, alltså som jag förstått det är utbildningen enstast repetition för de som går den (i och med att de redan jobbar som administratörer)
Har skrivit ihop några varianter på spontana ansökningsbrev (personligt brev). Ska börja ringa runt till företagen och be om adress för att skicka dessa handlingar. Jag har ingen skrivare och skickar gärna via mail elelr så, är det smartare att skicka via snigelpost? Eller ska man rent av be om ett snabbt möte med den som har hand om personal och rekrytering och lämna ansökningshandlingarna personligen? Vill ju inte slösa med deras tid heller vilket jag förstått att man ofta gör om man kommer personligen. å andra sidan gör man säkert ett mer minnesvärt intryck om man presenterar sig öga mot öga...
Usch, känner mig som landets största pucko idag!
Ska man skicka med CV också ? Fick en mall på sopntanansökan av min jobbcoach där det stod att "CV och referenser finns" vilket jag tolkar som att man inte skickat det i samma veva?