• PriceLess

Inseminiation

Hej ! Jag tänkte bara höra med er som har gjort insemination. Vi gjorde vår på storkkliniken i Danmark.
    Och jag minns att vi gjorde proverna inför insemination(hiv,klamydia osv) på Mama mia i GBG,
    men jag tänkte på det, hur gjorde ni andra? Finns det möjlighet att gå via husläkaren ist  ?

tack för eventuella svar=)

• Svar på tråden Inseminiation
  • skoladan

Har ingen egen erfarenhet av insemination, men har hört att man enkelt kan göra det själv förutsatt att man har en spermadonator tillgänglig. Han ejakulerar i en burk av något slag och räcker över burken till den som ska bli inseminerad. Hon doppar fingrarna i sperman och för upp fingrarna i slidan, sen är det klart.

• PriceLess

tack för svaret men det var inte det jag frågade !

Jag frågade inte om spermadonator, det har jag redan koll på !

Jag frågade om PROVERNA INFÖR INSEMINATION !

• skoladan

Måste man ta prover innan då? Tar man alltid prover innan man blir gravid genom sex? (jag vill inte retas, jag undrar bara)

• PriceLess

Tack Kronärtskocka för ditt svar ! Då provar jag ringa min MVC sedan när det är aktuellt igen.

• the W family

vi började våran inseminationsprocess i Sverige, o kunde då ta proverna via landstinget innan vi gick över till Danmark, så vanlig husläkare ska väl inte vara några problem.
    Lycka till!

• PriceLess

the W family:  Okej tack för svaret =) 

• sahara sahara

Vi var på Citykliniken i din stad. Lite förvirrade var de allt, men trevligt bemötande och lätt att få tid. Är det dags igen?

Do something scary - the payoff is awesome!
  • PriceLess

Jasså var ni på Citykliniken=) Så ni fick tid efter en vecka eller ngt sådant? hur förvirrade var dem:) ?
    hade det inte funnits par där förut som ville boka tid för sånt här?

nej inte riktigt än.. men kanske om ngt halvår.. vet ej riktigt än, men vi bara funderar på det..men inte exakt när
    vet jag inte än..

känns som man vill smälta den första till lite..o njuta av henne=)))

• sahara sahara

Ja, inom två veckor i alla fall. Förvirrade... De sa att de visste vilka prover det gällde, men det var ändå något jag var tvungen att be om specifikt. De hade inte riktigt koll på rätt datum/CD för progesteronprovet. Och de slarvade bort resultatet på hepatitprovet. Inget som inte gick att lösa, och som sagt, de var trevliga och tillmötesgående.

Mysigt med planering igen.

Do something scary - the payoff is awesome!
Svar på tråden Inseminiation