Smultronpajen88 skrev 2010-10-27 10:39:37 följande:
Jag är ju i vecka 35+1 nu, och jag ska till BM nästa vecka den 4 november och kolla till bebisen.. Jag tror inte att bebis kommer vända sig, och jag vill inte göra vändningsförsök utan helllre planetrat KS.
Har också fått för mig att bebis ligger åt detta hållet av en anledning. ( kanske navelsträngen runt halsen ).. OPch det gör mig orolig, men så länge den hr av sig varje dag är jag lugn..
Några tips till mig kring detta?
Så länge du känner av bebisen varje dag, så är det nog lugnt.
Jag var helt oförberedd på att det skulle bli vändningsförsök. Jag låg inlagd på sjukhus från vecka 33+0 och hade pratat med en läkare om bebisens läge och att han var liten. Att han skulle komma tidigt var alla inställda på. Nåväl, den läkaren nämnde bara kejsarsnitt under vårt samtal, så det var det jag var inställd på. Sedan när det blev lite bråttom att få ut sonen (hans aktivitet avtog i magen) så följde jag liksom bara med. Jag är däremot väldigt lättad över att vändningsförsöket inte lyckades utan att det blev snitt, dels med tanke på navelsträngen runt halsen, dels för att jag i efterhand kom fram till att jag helt klart föredrar snitt framför vaginal förlossning (första barnet föddes vaginalt och det var en jättebra förlossning).
Jag vet inte om det blev svar på din fråga om tips... Jag vet inte riktigt vad det är för tips du vill ha. Men du får gärna fråga mer, om det är något du undrar över.
Och lycka till med allt!