• Anonym (Man)

Telefonsexlinjer

Har funderat lite på fenomenet telefonsexlinjer. Vi har nog alla testat att ringa till dem nån gång. Dessa nummer som står listade i porrtidningar eller Slitz. Allt från chatlinjer till "19:50/min - min 10 min"-linjerna.

Har nu en bekant som jobbar som "telefonvärdinna" och har fått lite insikt i hur det fungerar rent praktiskt. Det jag själv inte riktigt förstår är vad man får ut av att ringa till en linje där personen man pratar med har betalt för att stöna eller prata snuskigt. Man ringer till en spelad, förutbestämd roll. Mig ger det absolut inget. Visst tycker jag om att ha telefonsex med en främmande tjej, men det är också med baktanken att det kanske finns en liten chans att det blir nåt IRL. Nu vet jag att det är strängt förbjudet för dessa värdinnor att lämna ut någon privat information eller träffa kunder på riktigt. Så vad får man ut av det egentligen? "Förverkliga" fantasier eller bara ventilera sig lite?

Om jag har känt ett sånt behov, har jag ringt till Phone Café (visserligen förbjudet att prata sex, men ganska enkelt att få nåns privata nummer) eller liknande för att prata med "riktiga" tjejer och kanske t o m få deras privata nummer. Dessutom är det ju mycket billigare och ger (i alla fall för mig) en trevligare, mer "äkta" upplevelse.

• Svar på tråden Telefonsexlinjer
  • Anonym (Kvinna)

Detta känns som smygreklam.Rynkar på näsan

• Akropol
    Anonym (Man) skrev 2010-10-27 10:37:17 följande:
    Har funderat lite på fenomenet telefonsexlinjer. Vi har nog alla testat att ringa till dem nån gång. Dessa nummer som står listade i porrtidningar eller Slitz. Allt från chatlinjer till "19:50/min - min 10 min"-linjerna.
    Har aldrig testat och kommer nog inte att göra det heller. Förstår inte heller varför man ska göra det när internet är fullt av snusk i alla former och väldigt ofta gratis. Vill man ha det med en av andra könet så finns det ganska många att välja bland.
  • Halkatla

Jag har en väninna som hade ett sådant jobb under en period. Hon blev förvånad över hur många det var som var beredda att betala de hutlösa pengarna för att faktiskt bara dösnacka om allt och ingenting. Alla var inte bara ute efter snuskpratet. Det kändes väldigt väldigt tragiskt. Å andra sidan kanske de var lite tända på idén att de KUNDE börja tala snusk utan att hon la på, om de kände för det.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Anonym (Man)
    Halkatla skrev 2010-10-27 10:46:50 följande:
    Jag har en väninna som hade ett sådant jobb under en period. Hon blev förvånad över hur många det var som var beredda att betala de hutlösa pengarna för att faktiskt bara dösnacka om allt och ingenting. Alla var inte bara ute efter snuskpratet. Det kändes väldigt väldigt tragiskt. Å andra sidan kanske de var lite tända på idén att de KUNDE börja tala snusk utan att hon la på, om de kände för det.
    Precis. Idén med det hela är just att sexprat är tillåtet. De som pratar längst verkar vara de som just vill ha nån att prata med om allt möjligt. Men återigen förstår jag inte varför man betalar enorma summor för det. Gå in på vilken community som helst, lägg upp en schysst presentation och släng ut lite meddelanden. Sen har du garanterat nån eller några att ringa och prata om allt möjligt med och det kostar normal samtalstaxa. :)
  • Akropol
    Halkatla skrev 2010-10-27 10:46:50 följande:
    Samhället är sjukt när så många män känner att de måste betala för att umgås otvunget och troligen ärligt.
  • maxxan

Jag håller inte med om att "alla har någon gång ringt"... Skulle aldrig falla mig in och helt ointresserad

• woopie

de kanske känner att personerna som jobbar på dessa linjer finns där i den karaktär Det kanske är så att de ringer in för att prata av sig med någon av dessa karaktärer. Det finns ju alla sorter av karaktärer. Och alltid någon som passar för alla smaker. Tjejerna och Killarna som jobbar på dessa linjer får ju erfaranhet att prata om det mesta. det blir ju någon sorts samhällsservice som samhället inte tillhandahåller....

• Tessla123

Kan gå i god för att det inte är Phone Cafe som har startat den här tråden. Vilket man lätt kan tro. Jag har vänner som jobbar och har jobbat där och har frågat.

Men frågan om att prata telesex i sig är ändå intressant.
    Både killar och vanliga tjejer ringer in och dom flesta har en partner och tycker att dom har för lite erotik i livet. Men det finns folk som bara pratar om vardag och ensamhet. Galet nog så finns det ensamma människor som ringer nummerupplysningsnummer typ 118 118 för 30kr/min och pratar med telefonister där eftersom dom vet att någon svarar direkt.
    Det är så sorgligt.

Teledejting linjer som Myshörnan, Phone Cafe och som har en mix av vanligt folk är det lättare att hitta någon som vill samma sak så länge det handlar om sex. Men visst finns det vardagssnack också. Telefonister på MH och PC är där för att övervaka att folk inte ballar ur, håller sig till lagen och linjernas regler. Sen hänger dom på linjen då och då när det är för få inne. 

Fråga mer, så ska jag försöka svara så gott det går.

Svar på tråden Telefonsexlinjer