Telefonsexlinjer
Har funderat lite på fenomenet telefonsexlinjer. Vi har nog alla testat att ringa till dem nån gång. Dessa nummer som står listade i porrtidningar eller Slitz. Allt från chatlinjer till "19:50/min - min 10 min"-linjerna.
Har nu en bekant som jobbar som "telefonvärdinna" och har fått lite insikt i hur det fungerar rent praktiskt. Det jag själv inte riktigt förstår är vad man får ut av att ringa till en linje där personen man pratar med har betalt för att stöna eller prata snuskigt. Man ringer till en spelad, förutbestämd roll. Mig ger det absolut inget. Visst tycker jag om att ha telefonsex med en främmande tjej, men det är också med baktanken att det kanske finns en liten chans att det blir nåt IRL. Nu vet jag att det är strängt förbjudet för dessa värdinnor att lämna ut någon privat information eller träffa kunder på riktigt. Så vad får man ut av det egentligen? "Förverkliga" fantasier eller bara ventilera sig lite?
Om jag har känt ett sånt behov, har jag ringt till Phone Café (visserligen förbjudet att prata sex, men ganska enkelt att få nåns privata nummer) eller liknande för att prata med "riktiga" tjejer och kanske t o m få deras privata nummer. Dessutom är det ju mycket billigare och ger (i alla fall för mig) en trevligare, mer "äkta" upplevelse.