• Två små underverk

Feng Shui vilka färger till barnrummet?

Undrar om någon här kan lite om feng shui? Isf vet ni vilka färger som passar bäst i ett barnrum?? jag läste att färgerna ska vara bleka och mjuka, men i vilka nyanser?
    Har kollat lite här http://hos.sandnet.se/b-a.lonn/feng_shui/feng_shui.htm

under barnrum där rummet är placerat i nordost står det såhär: "Nordost - Ljust rostrött, ljusgult. Mjuka ytor, mycket textil. Tygmobil. "

Menar dom att hela väggarna kan vara ljust roströda eller ljusgula?

Har två barn en tös på 4år och en pojk som är 1år, funderar fram och tillbaka på hur vi ska måla eller tapetsera barnrummet som är fyrkantigt med vita möbler.. kom gärna med lite tipps  

ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-27 12:08
    glömde tillägga att fönsterkarmar och golvlister är mörkbruna
  • Svar på tråden Feng Shui vilka färger till barnrummet?
  • Två små underverk

När dom skriver ut vädersträcken menar dom då hur rummet ligger när man står i dörröppningen till rummet, eller menar dom när man står innanför ytterdörren?

Om jag står innanför ytterdörren så ligger barnens rum i nordost, men ställer jag mig i dörröppningen till rummet så ligger det i ost.

Vet någon vilket man ska gå efter? 

ღMamma till Natalie 061011 och Ted 090723ღ
  • Caranlachiel

Väderstrecket är väl hur rummet ligger i förhållande till resten av huset, oberoende av var du själv står någonstans.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Analoga

Läste om ett hemma-hos-reportage hos en feng shui-konsults familj.

De hade målat barnrummet i en ljust grön färg. Grönt ska visst skänka harmoni.

Svar på tråden Feng Shui vilka färger till barnrummet?