Kan man få studiebidrag samtidigt som man har föräldrapenning?
Min dotter tänkte börja studera på distans medan hon är färäldraledig. Kan hon då få studiebidrag samtidigt som föräldrapenning.
Min dotter tänkte börja studera på distans medan hon är färäldraledig. Kan hon då få studiebidrag samtidigt som föräldrapenning.
jag har för mig att csn sa att man kunde få studiebidrag samtidigt som man tog ut föräldrapenning på heltid.
men ring och hör med de.
Man kan inte få föräldrapenning samtidigt som man studerar...
Jag pluggade på distans sonens första år och det var inga problem att få studiemedel samtidigt som jag fick föräldrapenning. Så länge det var jag som tog hand om sonen på dagarna och inte överskred CSNs inkomstgräns så var det inga problem.
Jag studerar just nu på distans! Går två lektioner i veckan på själva skolan och resten gör jag hemma.
Jag har sonen alltid och jag anmälde föräldrapenning för 6 dagar (skrev i brevet att jag la ihop de två förmiddagarna till en dag) och jag får nu ut föräldrapenning samtidigt. Inte för samma dag som jag går i skolan, men resten av dagarna! Jag ringde för säkerhets skull till fsk, och dem sa att det var inga problem och att man kan göra så! Så visst går det! Ring och hör med dem innan så det inte blir något klabb. Lycka till!