• Vårflickan84

IVF på Akademiska i Uppsala?

Hej hej,

jag ska börja med ivf på "Akkis" i Uppsala när nästa mens kommer... har just nu en pågående mens. skulle vara kul att höra från er med erfarenhet därifrån och ni som ska börja med det snart också.

ni som varit där: blev det bebis? var läkarna bra? kände ni er väl omhändertagna?

ni som ska utföra ivf: hur länge har ni försökt? förvantansfulla? (såklart )

kramar!

• Svar på tråden IVF på Akademiska i Uppsala?
  • Vårflickan84

ingen?
    vart gör ni ivf då? =)

• clarens

min kompis gjorde det förra hösten där och har nu en pojke på 4 mån!tredje försöket lyckades det. hon var nöjd med de flesta hon träffade, men någon BM var snorkig har jag för mig.

• Vårflickan84
    clarens skrev 2010-10-27 13:54:24 följande:
    min kompis gjorde det förra hösten där och har nu en pojke på 4 mån!tredje försöket lyckades det. hon var nöjd med de flesta hon träffade, men någon BM var snorkig har jag för mig.

ahhh grattis till henne! tredje försöket... det kanske krävs några försök innan det lyckas.
    oj en snorkig BM... hoppas inte alla är så =)
  • clarens

de är ju olika!en del lyckas på första, andra senare!lycka till!!(min kompis kunde frysa ner några ägg, så hon behövde bara göra den jobbiga processen med äggplockning osv en gng)

• Riita

Jodå jag har gjort en IVF på Akkis. Nu i september fast tyvärr blev det inget av det. Väntar nu på att få nästa mens så jag kan göra ett FET istället eftersom jag har ägg i frysen. FET kommer nog att bli i början av dec.

Jag tycker akkis är bra, både läkare och barnmorskor är trevliga. Svårt att komma fram bara till barnmorskornas telefonnummer.

Jag har blivit bemött väldigt trevligt och professionellt. En av läkarna ger ett lite osäkert intryck när man konversererar med honom, men det sociala är nog inte hans starka sida. Han är nog väldigt proffsig annars.

• Gizzmo73

Har gjort 3 IVF på ackis, + 3 FET, alla med negativt resultat. Personalen är jättetrevlig men jag gillade inte deras rum och "kläder".
    I varje rum så står det tre sängar på rad med ett draperi man kan dra för mellan dom, men det är inget draperi vid fotändan så får man en av de två första sängarna så kan det helt plötsligt komma in nya par
    och gå förbi din säng medans du står och byter om...

Sen vid ET/FET så får man klä av sig allt utom t-shirt och sätta på sig en riktigt tunn och genomskinlig!! rock, denna har man sen när man går ut i korridoren för att ta sig till rummet där man ska få tillbaka ägget.
    Det är ju en jobbig situation redan som det är och att sen behöva gå runt och visa sig halvnaken gjorde inte att jag kände mig direkt bättre till mods.

De är även helt emot nya metoder som inte är vetenskapligt bevisade, vilket även är inställningen hos många andra kliniker tyvärr. Vi har nu gjort vårat 4:e IVF försök i Falun och fick där en helt annan behandling (inget av det vetenskapligt bevisat) och nu är jag gravid!!

Så jag är inte direkt nöjd med Ackis, men jag tycker fortfarande att personalen där var jättegulliga och trevliga. Lycka till!

• Lindis1974
    Vårflickan84 skrev 2010-10-27 13:38:46 följande:
    Hej hej,

jag ska börja med ivf på "Akkis" i Uppsala när nästa mens kommer... har just nu en pågående mens. skulle vara kul att höra från er med erfarenhet därifrån och ni som ska börja med det snart också.

ni som varit där: blev det bebis? var läkarna bra? kände ni er väl omhändertagna?

ni som ska utföra ivf: hur länge har ni försökt? förvantansfulla? (såklart )

kramar!
    Hello

Jag går på RPC, har du satt igång ännu? :)
  • HopeSoon

Jag går också på RPC, tycker dom är jättebra!

• Lindis1974

Hej hopesoon
    Trevligt att träffa en till! Vart i behandlingen är ni?
    Vi är på första försöket , RD9 med testdag 15/11. Enormt trögt att vänta ;) 

• HopeSoon

Hej Lindis,
    Vi ska påbörja IVF i januari, ska göra en insemination till först.. så jag har varit en del på RPC, flera gånger i veckan känns det som ibland ;)
    Förstår att det är jobbigt att vänta. Jag har bim på tisdag och det här är den absolut värsta tiden på hela månaden. Känner du av något än? 

Svar på tråden IVF på Akademiska i Uppsala?