min bror ska gifta sig men vi var ingen barnvakt!
jag sitter och tänker och tänker och vet inte vad jag ska göra.
jag har nyligen flyttat in hos min sambo och hans barn.
i dag kom inbjudan till min brors bröllop. detta bröllop kommer att vara över 50 mil bort och på nyårs afton. jätte kul ja är så glad för min bror.
till mitt dilemma nu är att min sambo och jag har barnen detta nyår och ingen möjlighet till barnvakt heller ingen möjlighet att byta helg med mamman till barnen. så om vi ska åka upp på bröllopet så måste vi ha barnen med oss. barnen är små och har aldrig träffat någon i min familj ännu då de bor långt borta så vi har ingen möjlighet till någon barn vakt på bröllops orten heller. och i inbjudan står det att barn får vara med i kyrkan men inte på middagen och festen.
givetvis är detta bara att acceptera men de dilemma ja sitter i nu är att jag inte vet hur jag ska göra.
ALLA jag pratat med om detta tycker jag ska prata med min bror och förklara hur jag känner att det känns fel att komma på festen ensam coh lämna sambo med barnen ensamma i mina föräldrars hus på nyår speciellt när nyårs helgen är första helgen på 3 veckor innan som vi har barnen av oliak skäl. normalt har vi varannan vecka men pga pusslande och annat under hösten så kommer barnen vara julveckan samt två veckor före hos sin mamma.
att vara med är viktigt för mig men det är även viktigt för mig att inte lämna min sambo ensam med barnen på nyår. det är enligt mig en famlje helg.
vi kräver ingenting från min bror. men jag känner att vi blir särbehandlade för jag fick höra att min brors blivande frus syster har fått tillåtelse att ta med sitt barn som kommer vara ca 1 år på nyår pga att hon ammar. men barnet äter både välling och barnmat så egentligen är det inte amnings problemet som gör att barnet får vara med utan att systern också åker långt och inte har barnvakt på bröllopsorten.
jag känner mig ledsen att kanske inte kunna närvara på min brors bröllop.
att bara åka upp och vara med i kyrkan känns dyrt om man tänker på den långa resan om ni förstår.
hur tycker ni jag ska göra? ser ni nån lösning som jag inte tänker på.
vi fick inbjudan i dag coh osa är på lördag så att ens hitta en barnvakt (om det varligt möjligt) med detta korta varsel innan osa är inte heller lätt)
jag kommer måsta prata med min bror och förklara för honom varför vi inte kan komma men detta känns inte kul.
hur had eni gjort?
min bror och jag stod varandra JÄTTE nära tills han träffade sin blivade fru nu har vi en vanlig syskon relation.
kan tillägga att om barnen varit bjuda hade vi ändå avvikit efter middag då ingen av oss är speciellt mycket för att dricka och vara på fest.