• sun69shine

600kg häst över sig

orolig fick min son f 5 veckor sedan så bäckenet har ju inte läkt helt än, va ute med min 3åring idag dumt nog så va han testig ovh det slutade med att han gick över och jag hamna under har nu sjukt ont i svanken och fler ställen men värst i ryggslutet och svanken, tror ni det kan ha sån påverkan att det blir livslpnga skador? är jätte rädd att bäckenet ska rubbas och inte läka ihop rätt....

• Svar på tråden 600kg häst över sig
  • Pickeli

Du inser att endast en läkare som undersökt dig kan svara på den här frågan va?

Google it!
  • Birgitta2

Varför i all världen har du inte sökt upp läkare för röntgen????  Dessutom bör du kontakta ditt försäkringsbolag. Men då är det god idé att också har läkares bedömning.

• Jezamine

Vad  sadede på sjukhuset el hos den läklare som väl har kontaktat redan?

Jag är INTE avstängd
  • En Åsa

Jag fattar inte riktigt, fick du 600kg häst på dig? och gick därifrån sedan utan problem???

• Majsan70

Oavsett så är det ju aldrig bra att hamna under hästen...uppsök genast läkare!

• sun69shine

Oj ja är inte första gången man får en puckad unghäst över sig! Men va nu mer orolig att bäckenet skulle ta skada... Tänkte vänta med att åka till läkare, för känner mig mest mörbultad nu inget brutet osv...

• Jezamine
    sun69shine skrev 2010-10-27 16:03:11 följande:
    Oj ja är inte första gången man får en puckad unghäst över sig! Men va nu mer orolig att bäckenet skulle ta skada... Tänkte vänta med att åka till läkare, för känner mig mest mörbultad nu inget brutet osv...
    Vad ville du ha hjälp med här då?
    Jag är INTE avstängd
  • En Åsa
    sun69shine skrev 2010-10-27 16:03:11 följande:
    ok...men alltså jag fattar inte! La sig hästen på dig alltså och du bara gick därifrån sen!???

Och oavsett hur det känns så är det nog bra att åka till läkare. Ifall det skulle visa sig vara nåt så behövs det för försäkringen.
  • Söta Nasse

fick du hela hästen över dig?
    När jag gick omkull ordentligt så blev jag medvetslös och fick svårt att andas. Annars hade de inte hittat mig ute i mörkret.

Tror att det kan vara bra att kolla upp bäckenet om du hade mycket foglossning.
    Om det är riktigt snett så kan jag garantera att du har djävulskt ont. Det får jag bara mitt glider ordentligt snett.
    Kronisk foglossning och den bästa träningen är just ridning.

• myskatt

Om du kommer på om ett par dagar att nåt är trasigt kan det bli problem med försäkringsbolaget om du inte vart till läkare på en gång.

Sen att gå med ev fraktur på bäckent låtar bara korkat...

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
Svar på tråden 600kg häst över sig