• Anonym (knubbisen)

Hur ökar jag min ämnesomsättning snabbt?

Efter att ha ätit antibiotika ett tag fram och tillbaka, så har min ämnesomsättning sjunkit mycket,
    och min vikt ökar dag efter dag...
    Behöver bra tips på hur jag ökar min ämnesomsättning snabbt!
    Inte banta eller dieter, bara öka förbränningen.

• Svar på tråden Hur ökar jag min ämnesomsättning snabbt?
  • Petrah

det undrar jag oxå så jag puffar lite i tråden...... har nog nån bok om det föresten, ska kolla.

hur vet du att den sjunkit föresten?

Wild, Raw and Beautiful
  • terry222

Jag provade acai bär vilket funkade för mig från denna sida acai berry detox
    Det borde ju funka för er andra med tycker jag.

• MajaVira
    terry222 skrev 2010-10-29 21:04:25 följande:
    Jag provade acai bär vilket funkade för mig från denna sida acai berry detox
    Det borde ju funka för er andra med tycker jag.
    Hoppas att ingen nappar på detta! Vissa av dessa erbjudanden verkar bra, mer eller mindre gratis prova-på-erbjudanden där man bara betalar frakten. Men av det finstilta framgår att om man inte avbeställer inom 30 dagar får man betala fullt pris och har dessutom aktiverat en prenumeration där man får en leverans i veckan. Notan blir då ca 700 - 800 för burken istället för frakten på ca 40-50 kronor.
  • MajaVira

Så om man trots allt är intresserad av att testa Acai Berry, köp det i en hälsokostaffär eller "vanlig" svensk nätbutik - inte denna typ av hemsidor.

• elovesj

Drick sjukt mycket grönt te! Det kombinerat med en ganska sträng kost, promenader och gym gjorde att jag gick ner ca 30 pannor på ett par månader (3-4).
    Här var allt en kombination, men jag hade aldrig kunnat svettas ut så mkt utan 10-15 koppar grönt te vareviga dag =)

• terry222
    MajaVira skrev 2010-10-29 21:11:32 följande:
    Hoppas att ingen nappar på detta! Vissa av dessa erbjudanden verkar bra, mer eller mindre gratis prova-på-erbjudanden där man bara betalar frakten. Men av det finstilta framgår att om man inte avbeställer inom 30 dagar får man betala fullt pris och har dessutom aktiverat en prenumeration där man får en leverans i veckan. Notan blir då ca 700 - 800 för burken istället för frakten på ca 40-50 kronor.
    Jag håller med dig Maja och jag har själv gått på en del nitlotter när det gäller såna här bantningsprodukter men här så var det inga gratis prover eller sådant och jag har inte blivit blåst på mer pengar än det jag verkligen har beställt.

Jag har provt både GI metoden och Atkins med olika resultat och nu provar jag Acai bären och jag hoppas det blir det som funkar. Har som sagt blivit positivt överraskad så här långt. :)
  • MajaVira
    terry222 skrev 2010-10-29 21:18:24 följande:
    Jag håller med dig Maja och jag har själv gått på en del nitlotter när det gäller såna här bantningsprodukter men här så var det inga gratis prover eller sådant och jag har inte blivit blåst på mer pengar än det jag verkligen har beställt.

Jag har provt både GI metoden och Atkins med olika resultat och nu provar jag Acai bären och jag hoppas det blir det som funkar. Har som sagt blivit positivt överraskad så här långt. :)
    Jag tittade inte så noga på sidan, men har själv gått på niten med "gratisprover" som blev rejält dyra i slutändan så ville varna om det. Burken ligger nu en byrålåda efter att jag bara tagit ätit dem någon dag eller så, är så sjukt dålig på att komma ihåg att ta dem - kanske ska plocka fram burken och se om de faktiskt gör någon nytta...
  • Petrah

vart köper ni dom bären om man inte beställer de från nätet??

Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah
    elovesj skrev 2010-10-29 21:16:18 följande:
    Drick sjukt mycket grönt te! Det kombinerat med en ganska sträng kost, promenader och gym gjorde att jag gick ner ca 30 pannor på ett par månader (3-4).
    Här var allt en kombination, men jag hade aldrig kunnat svettas ut så mkt utan 10-15 koppar grönt te vareviga dag =)

spelar dt nån roll vilket grönt te det är?? jag har vanligt grönt te från willys, men dt är väl detsamma eller?? än så länge har jag bara druckit 2 koppar utan socker, men ack så äckligt det är Kräks hur många koppar ska man dricka för att öka förbränningen då??
    Wild, Raw and Beautiful
  • elovesj

Många koppar... Man börjar svettas som en gris =). Jag valde citron tror jag, Den smakar iaf ngt... 5-10 koppar per dag är nog bra. Minst 5 ...
    Ja, det är ju koffein i grönt te... Det är väl det som gör att det ökas.

• Petrah
    elovesj skrev 2010-11-01 18:24:40 följande:
    Många koppar... Man börjar svettas som en gris =). Jag valde citron tror jag, Den smakar iaf ngt... 5-10 koppar per dag är nog bra. Minst 5 ...
    Ja, det är ju koffein i grönt te... Det är väl det som gör att det ökas.
    så dt är grönt te citron??
    Wild, Raw and Beautiful
  • dessan59

jag har också problem med vikten, jag blir inte gladre av att de mediciner jag äter kan göra att jag går upp i vikt. sen har jag hypothyreos, men äter  Levaxin och Kelp, inbillar mig att det hjälper något

• Vissla

ät små portioner nyttig mat ofta samtidigt som du tränar/bara tar massa promenader så ökar du förbränningen. Men det tar tid att få igång de på ett hälsosamt sätt

• Ellasario

Grönt te efter måltider kan hjälpa, men att äta lite och ofta, byt till mindre tallrikar så brukar man minska portionerna utan att tänka på det. promenader är super och även att plocka bort allt eventuellt onödigt du stoppar i dig, godis osv, kan funka...

byta ut juice mot riktig frukt, dricka mycket vatten...fullkornsprodukter :) 

• Anonym (knubbisen)
    Petrah skrev 2010-10-27 21:23:32 följande:

det undrar jag oxå så jag puffar lite i tråden...... har nog nån bok om det föresten, ska kolla.

hur vet du att den sjunkit föresten?

Antar att den har sjunkigt, för att jag äter precis som jag brukar...
    Samma varierande kost, lika stora portioner
    och jag rör mig lika mycket (om inte mer nu för jag gillar hösten och kylan) som innan.
    Alltå inget är ändrat i min livs stil, men ändå skjuter jag i vikt.... :(
  • Anonym (knubbisen)

Nej nej nej fy! Jag vill inte gå på bantnings piller eller nåt som kostar skjortan!
    Jag har redan ett sunt levnads sätt, äter lagom portioner och ofta, rör mig dagligen och allt man borde,
    men jag går ändå upp...

• Petrah
    Anonym (knubbisen) skrev 2010-11-07 21:58:39 följande:
    Antar att den har sjunkigt, för att jag äter precis som jag brukar...
    Samma varierande kost, lika stora portioner
    och jag rör mig lika mycket (om inte mer nu för jag gillar hösten och kylan) som innan.
    Alltå inget är ändrat i min livs stil, men ändå skjuter jag i vikt.... :(
    Testa gå med i viktklubb där du ser exakt vad du äter per dag. jag trodde oxå jag åt rätt innan men när jag gick med där så visade det sig att jag åt över 1000 kcal för mycket. Testa nån månad så få du se - ät som du brukar och skriv in allt där så får du fram om du gör rätt
    Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Hur ökar jag min ämnesomsättning snabbt?